کد خبر: 273480
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۳:۳۸
| |

برنده‌ها و بازنده‌های شگفتی‌ساز اسکار

در حالی که تعدادی از پیش‌بینی‌های منتقدین سینمایی درباره برندگان اسکار درست از کار درآمد اما برندگان و بازندگان برخی شاخه‌های این جوایز سینمایی، سوپرایزهایی را برای اهالی سینما به همراه داشت.

برنده‌ها و بازنده‌های شگفتی‌ساز اسکار
کد خبر: 273480
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۳:۳۸

اعتمادآنلاین| فیلم «سوگُلی» به کارگردانی «یورگس لانتیموس» که همراه با «روما» در 10 شاخه نامزد کسب جایزه از نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار بود، نزدیک بود مراسم اسکار را دست خالی ترک کند اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها «اولیویل کولمن» با شکست دادن «لیدی گاگا» و البته «گلن کلوز» پرامید، موفق به کسب جایزه بهترین نقش اصلی زن شد.

«گن کلوز» که از سوی اکثر منتقدان شانس اصلی این شاخه بود، رکورددار بازیگران زنده سینماست که با بیشترین نامزدی هنوز نتوانسته‌اند برنده اسکار بازیگری شوند. «گلن کلوز» امسال برای فیلم «همسر» برای هفتمین نامزد اسکار شده بود اما باز هم دستش از جایزه کوتاه ماند.

فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» به کارگردانی «بردلی کوپر» که در 8 شاخه، شانس کسب جایزه داشت در نهایت تنها به یک جایزه بهترین ترانه اصلی اکتفا کرد.

فیلم «معاون» ساخته «آدام مک‌کی» نیز پس از کسب 8 نامزدی، عملکرد ضعیفی در شب اعطای جوایز داشت و تنها یک جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی را به خود اختصاص داد. «معاون» در هیچ یک از شاخه‌های بازیگری نامزد شده نیز موفق نشد، بویژه «کریستین بیل» که برای بازی در نقش «دیک چنی» که با تغییر ظاهر قابل ملاحظه‌ای به عقیده گروهی از منتقدان، شانس اصلی کسب اسکار بازیگری بود. این فیلم در شاخه‌های بهترین بازیگر زن (ایمی آدامز»، فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم نیز به توفیقی دست نیافت.

در حالی که «اسپایک لی» پس از حضور روی سن و دریافت اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، سخنرانی قدرتمندی در تقبیح برده‌داری ایراد کرد و با تشویق حضار در سالن رو به رو شد، اما این تنها جایزه، از میان شش نامزدی فیلم «کلنزمن سیاه» بود.

«بازگشت مری پاپینز» با 3 نامزدی و فیلم‌های «تصنیف باستر اسکراگز»، «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» و «جنگ سرد» هر کدام با نامزدی در دو شاخه، فیلم‌هایی بودند که دست خالی مراسم اسکار را ترک کردند.

برخی از متخصصان پیش‌بینی کرده بودند فیلم «هرگز می‌توانی مرا ببخشی» جوایز بهترین بازیگر زن (مکلیسا مک کارتی)، نقش مکمل مرد (ریچارد ای. گرانت) و فیلمنامه اقتباسی را به خود اختصاص می‌دهد.

در بخش بهترین مستند بلند نیز رقابت سنگینی میان دو فیلم «انفرادی آزاد» و «آر بی جی» وجود داشت اما در نهایت؛ فیلم «انفرادی آزاد» بود که توانست توجه بیشتر اعضای آکادمی را به خود جلب کند.

در شاخه بهترین فیلم بلند نیز اکثر کارشناسان بیشترین شانس را برای فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» متصور بودند اما در نهایت این «کتاب سبز» بود که با مهم‌ترین جایزه مراسم را ترک کرد. همچنین بر خلاف تصور بسیاری از افراد این فیلم «راپسودی بوهمی» ساخته «برایان سینگر» بود که با 4 جایزه، بیشترین جوایز اسکار 2019 را برای خود کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها