حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری:

رئیس‌جمهوری از نحوه به کارگیری زنان در مشاغل راضی نیست/ دولت برای ارتقای حضور زنان در پست‌های مدیریتی آمادگی دارد

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری بیان کرد: دولت برای ارتقای سطح حضور بانوان در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور آماده برداشتن گام‌های جدی تر است.

رئیس‌جمهوری از نحوه به کارگیری زنان در مشاغل راضی نیست/ دولت برای ارتقای حضور زنان در پست‌های مدیریتی آمادگی دارد
کد خبر: 273523
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۲:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری امروز- دوشنبه- با حضور در جمع نمایندگان زن مجلس، از تلاش های آنان برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه قدردانی کرد و گفت: خانم های نماینده، در مسائل مربوط به زنان و خانواده، موضوعات مهم و کارهای قابل توجهی را پیگیری می کنند و باید گفت این بانوان، به قسمی که در ابتدای نمایندگی خورده اند، وفادارند و در همان راستا گام برمی دارند.


وی با بیان اینکه بیان کرد: مباحث و مذاکرات مجلس شورای اسلامی را به صورت لحظه ای پیگیری می کنیم و از دغدغه ها و نظرات همه نمایندگان مجلس اطلاع داریم افزود: انتظار داریم دغدغه های نمایندگان پرداختن به مسایل اصلی کلان کشور باشد تا اینکه جنس و ماهیت منطقه ای و محلی پیدا کند.اما خوشبختانه نمایندگان زن مجلس در این دوره، بیشتر به مسایل اصلی کشور توجه و دقت نظر داشته اند و بیشتر دغدغه های ملی را پیگیری کرده اند.


معاون پارلمانی رییس جمهوری این گفتمان و رویکرد را نشانه بلوغ سیاسی و فرهیختگی بانوان مجلس عنوان کرد و گفت: ارتقای حضور بانوان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، مدیریتی خواسته ریاست جمهوری است. همانطور که دکتر روحانی در زمان انتخابات مطرح کردند به حضور فعال زنان در عرصه های مختلف اجتماعی باور دارند و بارها در دولت و خطاب به وزرا و اعضای هیات دولت تاکید کردند که از بانوان در پست های مهم و کلیدی استفاده کنید.


امیری تصریح کرد: تا امروز در بخش های مختلف مدیریتی، در استانداری‌ها و فرمانداری ها و مدیریت های ستادی دستگاه ها، بانوان توانمند در رده های بالای مدیریتی در دولت بکار گمارده شده اند، اما هنوز رئیس جمهوری راضی نیست.


معاون پارلمانی رییس جمهوری از بانوان نماینده خواست نظرات و پیشنهادات خود را بویژه در زمینه بکارگیری بانوان در بخش های مدیریتی دولت ارائه دهند.


وی از نمایندگان خواست نظرات خود را درباره طرح ها و لوایح مربوط به زنان و خانواده مطرح می شود به دولت منتقل کنند و گفت: نظر و نگاه شما نسبت به مسائل زنان، جامعیت و دقت بیشتری دارد و مراجعاتی که به نماینده ها می شود به مراتب بیشتر از مراجعاتی است که به مسئولین دولت می شود.


معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: این آمادگی در مجموعه دولت وجود دارد که برای ارتقای سطح حضور بانوان در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور گام های جدی تری برداشته شود.


همچنین در این جلسه برخی نمایندگان نظرات خود را درباره ارتقای سطح ارتباط و تعامل فراکسیون زنان مجلس با معاونت امور مجلس ریاست جمهوری مطرح کردند.


فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران گفت: بر مبنای نگاه دینی ما یک زن علاوه بر نقش همسری و مادری،‌ می تواند رسالت خطیر اجتماعی هم داشته باشد و در حوزه مشارکت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی نیز قدم های بلندی بردارد.


وی با تایید پیشنهاد معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برای ایجاد یک کارگروه مشترک بین این معاونت و فراکسیون زنان مجلس گفت: فراکسیون زنان مجلس علاوه بر ایفای نقش نمایندگی، وظیفه نظارت بر برنامه ششم و قانون گذاری را نیز دارد.


همچنین در این جلسه هدایایی از سوی معاون امور مجلس رئیس جمهوری بمناسبت میلاد دخت نبی اکرم (ص) به نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها