کد خبر: 273600
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو:

واردات داروی بیماران خاص دچار مشکل نمی‌شود

محمد عبده‌زاده مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اعلام کرد: هر چند واردات داروهایی که تولید داخلی مشابه دارند، قطع می شود اما واردات داروهای بیماران خاص مانند تالاسمی دچار مشکل نخواهد شد.

واردات داروی بیماران خاص دچار مشکل نمی‌شود
کد خبر: 273600
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد عبده‌زاده در نشست خبری مراسم توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: قطع واردات داروهایی که مشابه تولید داخلی دارند، به داروهای پرمصرف سرپایی مربوط می شود.


وی تصریح کرد: همچنین برخی داروهای وارداتی، مشابه تولید داخل دارند اما اگر صنایع داخلی نتوانند میزان تولید مورد نیاز کشور را تامین کند، بخشی از آن از طریق واردات تامین می‌شود.


عبده‌زاده ادامه داد: وضعیت دارویی کشور طی یک سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی از تامین و تخصیص ارز تا تغییر اولویت های دارویی و ذخیره مواد اولیه را پشت سر گذاشت اما با همکاری هیات دولت و بانک مرکزی وضعیت باثباتی پیدا کرد.


مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: برای سال آینده نیز برنامه ریزی های لازم در حوزه دارو انجام شده است و در تولید دارو، اوضاع مناسبی داریم اما درباره واردات دارو نیاز به حساسیت بیشتر است و نیاز به اختصاص ارز دارد.


عبده زاده افزود: به دلیل اینکه داروهای وارداتی عمدتا از اروپا می آیند، تحریم‌های بین المللی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود و تلاش می کنیم ذخایر دارویی به ثبات مشخصی برسد تا کمبودها حداقل باشد.


وی اظهار داشت: وضعیت 6 ماهه دوم امسال دارو مطلوب بود و تلاش می‌کنیم این وضعیت را در سال آینده حفظ کنیم اما کار سختی در پیش داریم. تمام پیش بینی های لازم انجام شده تا سال آینده کمترین آسیب را در حوزه دارو داشته باشیم.


مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: به رغم تمام فشارها و گرفتاری هایی که با آن روبرو هستیم، صنعت داروسازی کشور رو به رشد است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها