کد خبر: 273629
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۶:۴۸
| |

عضو کارگری شورای عالی کار اعلام کرد؛

نمایندگان کارگری به دنبال تعیین دستمزد منصفانه برای سال 98

فرامرز توفیقی عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه در جلسه روز گذشته مواضع نمایندگان کارگری در خصوص دستمزد سال آینده مطرح شد، گفت: نمایندگان کارگری به دنبال تعیین دستمزد منصفانه برای سال 98 هستند.

نمایندگان کارگری به دنبال تعیین دستمزد منصفانه برای سال 98
کد خبر: 273629
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۶:۴۸

اعتمادآنلاین| فرامرز توفیقی با اشاره به اولین نشست شورای عالی کار که با دستور کار «بررسی میزان افزایش دستمزد 98» با حضور معاون وزیر کار، برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه این نشست جلسه نخست بررسی دستمزد سال آینده بود، مواضع نمایندگان کارگری و کارفرمایی در وهله نخست اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست گزارشی از نتایج کمیته دستمزد و رقمی که مبنی بر هزینه 3 میلیون و 760 هزار تومانی ماهیانه زندگی یک خانوار کارگری تعیین شده بود، ارائه شد.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: نمایندگان کارگری با ارائه گزارشی از وضعیت معیشتی کارگران در سال 97، پیشنهادات خود را ارائه دادند و قرار شد در جلسات بعدی نمایندگان کارفرمایی و دولت نیز پیشنهادات مشخص خود را اعلام کنند.

توفیقی درباره زمان تشکیل نشست بعدی شورای عالی کار نیز گفت: با توجه به فرصت کمی که تا پایان اسفند باقی مانده است، جلسات شورا باید هر چه زودتر برای تعیین تکلیف دستمزد سال آینده برگزار شود.

این فعال کارگری افزود: البته برای نمایندگان کارگری زمان خیلی مهم نیست که لزوما تا پایان اسفند با هر پیشنهادی موافقت کنیم، بلکه مهمتر از آن تعیین دستمزد منصفانه برای جامعه کارگری است.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش موضوع جبران شکاف ایجاد شده دستمزد تا معیشت خوش با توجه به مشکلات اقتصادی چند ماه گذشته، توسط نمایندگان کارفرمایی و دولت از نقاط قوت این نشست محسوب می شود، گفت: اینکه این گفته‌ها چقدر عملیاتی شوند و تبدیل به تعیین یک مزد منصفانه شود، برای نمایندگان کارگری شورای عالی کار مهم است.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، افزود: جبران قدرت خرید یک میلیون و 89 هزار تومانی هزینه معیشت که در سال جاری نسبت به سال گذشته ایجاد شده است، به عنوان ورودی مباحث نمایندگان کارگری است اما قطعا موضوعات دیگری برای بررسی مدنظر خواهد بود.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها