کد خبر: 273633
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۳:۰۰
| |

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن خوراکی اعلام کرد:

حبس 800 تن روغن در گمرکات کشور/ تشکیل بازار سیاه روغن/ قیمت روغن باید 20 درصد افزایش پیدا کند

حسین نیکخواه عضو انجمن تولیدکنندگان روغن خوراکی عنوان کرد: به دلیل یک شبه بودن تصمیمات اکنون 800 تن روغن در گمرکات کشور زیر باران و برف مانده و چون پروانه بهداشت آنها صادراتی است نمی‌توان برای داخل مصرف کرد.

حبس 800 تن روغن در گمرکات کشور/ تشکیل بازار سیاه روغن/ قیمت روغن باید 20 درصد افزایش پیدا کند
کد خبر: 273633
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نیکخواه گفت: به دلیل یک شبه بودن تصمیمات اکنون 800 تن روغن در گمرکات مختلف کشور زیر باران و برف مانده و چون پروانه بهداشت آنها صادراتی است نمی‌توان برای داخل مصرف کرد از طرف دیگر هم نمی‌گذارند صادر شود و این روغن‌ها همین طور مانده است.

نیکخواه با انتقاد از روند قیمت‌گذاری تعزیراتی روغن گفت: 92 درصد مواد اولیه کشور وارداتی است همزمان با افزایش قیمت ارز قیمت روغن خام و نهاده‌ها در سطح بین‌المللی افزایش یافته از سوی دیگر چون تحریم هستیم هزینه‌های ما به خصوص در بخش خرید به شدت بالا رفته زیرا دیگر شرکت‌های عمده تامین کننده روغن با ما کار نمی‌کنند و ما مجبور شده‌ایم به سمت واسطه‌ها برویم همین عدم به صرفه بودن باعث شده که ما خط تولید روغن حلب 16 کیلویی خود را تعطیل کنیم تا مقداری از زیان‌دهی شرکت کم شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن خوراکی ادامه داد: روزی نیست که از شهر یا استانی خبری به من نرسد که کمبود روغن به خصوص در حوزه صنف و صنعت وجود دارد اگر وضعیت قیمت‌گذاری اصلاح نشود ما در آینده شاهد آشفتگی خواهیم بود چون شرکت‌ها سعی می‌کنند به هر طریق از زیان‌دهی خارج شوند. ما بر روی هر حلب 16 کیلویی روغن 20 هزار تومان ضرر می‌دهیم. نکته دیگر آنکه اکنون شب عید است و پس از آن به فاصله کمی ماه رمضان شروع می‌شود که در این دو برهه اوج مصرف روغن است و باید برای وضعیت بازار فکری شود. اکنون بازار سیاه تشکیل شده امابه جای اینکه تولیدکننده سود ببرد دلال‌ها این وسط سود کلانی می‌برند.

وی تصریح کرد: برای تعادل در بازار نیازمند افزایش حداقلی 20 درصد قیمت روغن هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها