کد خبر: 273654
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۷:۰۰
| |

مخالفت اتحادیه اروپا با مداخله نظامی در ونزوئلا

مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکید کرد: این اتحادیه مخالف هرگونه مداخله نظامی خارجی در ونزوئلا است.

مخالفت اتحادیه اروپا با مداخله نظامی در ونزوئلا
کد خبر: 273654
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مایا کاسیانچیچ گفت: بروکسل خواستار آن است که بحران ونزوئلا از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود چرا که هرگونه مداخله نظامی خارجی در این کشور، نه تنها کمکی به حل بحران نمی کند بلکه اوضاع را بدتر می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای درباره تحولات و درگیری های داخلی ونزوئلا خواستار خویشتنداری نهادهای امنیتی و نظامی در این کشور شد.


موگرینی در این بیانیه با اشاره به گزارش های منتشر شده در مورد ناآرامی در ونزوئلا، اقدامات خشونت بار و افزایش شمار قربانیان به ویژه در مناطق مرزی، افزود: قویا خواستار خویشتنداری نهادی امنیتی و مجری قانون، خودداری از اعمال زور و صدور مجوز ورود کمک به این کشور هستیم. به کارگیری گروه های مسلح غیرمعمول برای ارعاب غیرنظامیان و قانونگذارانی که برای توزیع کمک ها بسیج شده اند، از نظر ما غیرقابل قبول است.


از چندی پیش که «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی ونزوئلا خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد، تنش در این کشور شدت یافته است.


مخالفان دولت خواستار انتقال کمک های بشردوستانه خارجی به کشور هستند، اما «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا کمبود کالاهای اساسی و بحران انسانی در این کشور را تکذیب می کند و می گوید، تلاش مخالفان برای انتقال کمک ها، «نمایش مسخره ای» با هدایت آمریکا برای تضعیف حکومت ونزوئلا است.


اوضاع پیچیده کنونی در ونزوئلا پیش بینی در مورد آینده تحولات این کشور را سخت تر می کند، اما دولت مادورو در این مقطع زمانی تحت شدیدترین فشارهای داخلی و خارجی است و مشخص نیست آیا در برابر این چالش های جدی در نهایت جان سالم به در می برد یا نه.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها