کد خبر: 273729
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

خروجی یک نهاد قابل دفاع نباشد اعتماد از آن سلب می‌شود/ وزارت ارشاد بیشتر درگیر امور داخلی است تا سیاست‌گذاری در کار فرهنگ

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما بهترین راه برون‌رفت وزارت فرهنگ و ارشاد از شرایط آشفته کنونی را تمرکز بر محتوا دانست و گفت: «در این شرایط، وزارت ارشاد باید نظارت خود را در محتوا بیشتر کند و نظارت و حمایت را در آثار سینمایی در اولویت قرار دهد، اقدامی که در حال‌حاضر خیلی از آن فاصله دارد. در واقع ارشاد به یک نظاره‌گر در مقابل حجم انبوه آثار تبدیل شده است.»

خروجی یک نهاد قابل دفاع نباشد اعتماد از آن سلب می‌شود/ وزارت ارشاد بیشتر درگیر امور داخلی است تا سیاست‌گذاری در کار فرهنگ
کد خبر: 273729
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و مدیرمسئول روزنامه صبا با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد گفت: «وزارت ارشاد یک وزارت محتوایی است و اساسا در محتوا نباید تعلل ایجاد کرد. به نظر من، در این 4 سال گذشته، وزارت ارشاد در جریان تغییر مدیریت‌ها، به‌شدت درگیر اداره خود بوده تا اینکه بخواهد در سیاست‌گذاری، محتوا و خط‌مشی‌های فکری کشور تاثیرگذار باشد.»

به گفته او وزارت ارشاد یک پایگاه فکری است و باید در بخش‌های مختلف، ساختارهای هنری و فرهنگی کشور را ارتقا داده و در مقابل تهاجم فرهنگی اثرگذار بوده و جبهه بازدارنده تشکیل دهد.

شفیعی وضعیت وزارت فرهنگ و ارشاد را بسیار آشفته ارزیابی کرد و گفت: «وزارت ارشاد ما در دو سال گذشته، فقط خودش را اداره کرده است. در واقع تمام مشکلات وزیر معطوف به این بوده که این وزارتخانه عریض و طویل را با چندین سازمان و معاونت اداره کند.»

این تهیه‌کننده سینما درباره شرایط کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: «ارشاد تقریبا به وزارتخانه‌ای تبدیل شده که وزیر آن، مدیر داخلی است. این در حالی است که اساسا از وزارت ارشاد توقع تاثیر و سیاست‌گذاری می‌رود. به خصوص در سینما که جدی‌ترین ژانر در حوزه هنر برای جذب مخاطب است. در این قسمت وزارت ارشاد یک رفتار کاملا خنثی را در پیش گرفته که شبیه یک رفتار تولید، فقط فیلمنامه را تایید یا رد می‌کند. این روش، روشی است که هر روز ما را به عقب می‌راند و از جایی به بعد، دیگر نمی‌توانیم کاری برای آن بکنیم.»

او درباره نظارت و تاثیر نهادهای دیگر بر فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: «هر وزارتخانه و ارگانی، خروجی قابل دفاع و عملکرد مطلوبی نداشته باشد، اساسا اعتماد از او سلب می‌ شود.»

شفیعی بهترین راه برون‌رفت وزارت فرهنگ و ارشاد از شرایط آشفته کنونی را تمرکز بر محتوا دانست و گفت: «در این شرایط، وزارت ارشاد باید نظارت خود را در محتوا بیشتر کند و نظارت و حمایت را در آثار سینمایی در اولویت قرار دهد، اقدامی که در حال‌حاضر خیلی از آن فاصله دارد. در واقع ارشاد به یک نظاره‌گر در مقابل حجم انبوه آثار تبدیل شده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها