کد خبر: 273754
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

استعفای ظریف ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد/ محل تصمیم‌گیری‌های کلان شورای عالی امنیت ملی است/ آمریکا بداند وزارت خارجه تنها مجری سیاست‌هاست/ پمپئو یک افسر اطلاعاتی است و باید اظهارنظر او تحلیل اطلاعاتی شود

فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آیا می توان از اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا این تعبیر را داشت که استعفای ظریف برای مذاکره با آمریکا صورت گرفته، تاکید کرد: آقای پمپئو باید بداند آقای ظریف چه بماند و چه نماند محل تصمیم‌گیری در خصوص مقوله‌های کلان سیاست خارجه ایران، شورای عالی امنیت ملی است و وزارت خارجه تنها مجری سیاست‌ها است. بحث استعفای آقای ظریف ارتباطی با مذاکره با آمریکا ندارد.

استعفای ظریف ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد/ محل تصمیم‌گیری‌های کلان شورای عالی امنیت ملی است/ آمریکا بداند وزارت خارجه تنها مجری سیاست‌هاست/ پمپئو  یک افسر اطلاعاتی است و باید اظهارنظر او تحلیل اطلاعاتی شود
کد خبر: 273754
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به واکنش وزیر خارجه آمریکا به استعفای ظریف مبنی بر اینکه سیاست آمریکا نسبت به ایران بدون تغییر می‌ماند، گفت: خروج آمریکایی‌ها از برجام بیش از آنکه میان سیاستمداران ایرانی اختلاف افکنده باشد میان سیاستمداران آمریکایی و بویژه میان آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی آنها شکاف ایجاد کرده است.

او تاکید کرد: با موضوع استعفای آقای ظریف در ایران به عنوان یک امر اداری برخورد می‌شود نه یک امر سیاسی. آقای ظریف هم می‌داند که مردم قدردان 67 ماه زحمتی هستند که ایشان کشیدند. ممکن است در مجلس انتقاداتی به ایشان، بنده و دیگران هم وجود داشته باشد که این موضوع به معنای قدرنشناسی نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان در شرایط کنونی خوشحال شوند. آقای ظریف تا زمان خروج ترامپ از برجام مسئولیت دیپلماسی رسمی داشت و بعد از آن مسئولیت دیپلماسی عمومی دارد. ایشان اولین کسی است که با عهدشکنی آمریکایی‌ها مواجه شد و از آن آگاه است. لازمه کار این است که تمامی مقتضیات را با هم ببینیم و ما در کمیسیون امنیت ملی و مجلس هم در این راستا گام بر می‌داریم.

فلاحت‌پیشه گفت: نظر بنده این است که آقای ظریف چون محتوای سیاست خارجی و ساختار وزارت خارجه را در زمان مدیریت خود باز تعریف کرده بهترین کسی است که می‌تواند سیاست خارجی این دولت را به انجام برساند و امیدواریم آینده سیاست خارجه ایران کماکان با ظریف باشد نه بدون ایشان.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا این تعبیر را داشت که استعفای ظریف برای مذاکره با آمریکا صورت گرفته است، تاکید کرد: اولین تحلیلی که از مواضع آقای پمپئو باید کرد تحلیل اطلاعاتی است، چون یک افسر جنگ روانی اطلاعاتی است نه یک دیپلمات. بنابراین نباید در نظرات ایشان به دنبال یک بنیاد سازنده در سیاست خارجی باشیم.

او ادامه داد: آقای پمپئو باید بداند آقای ظریف چه بماند و چه نماند، محل تصمیم‌گیری در خصوص مقوله‌های کلان سیاست خارجه ایران، شورای عالی امنیت ملی است و وزارت خارجه تنها مجری سیاست‌ها است. بحث استعفای آقای ظریف ارتباطی با مذاکره با آمریکا ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها