کد خبر: 273827
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۲:۲۲:۰۰
| |

بر اساس آمار موسسه رتبه بندی «اس.اند.پی»؛

7.78 تریلیون دلار به بدهی کشورهای جهان افزوده خواهد شد/ 50 تریلیون دلار بدهی روی دست کشورهای جهان

موسسه رتبه بندی «اس.اند.پی» اعلام کرد امسال 7.78 تریلیون دلار به بدهی کشورهای جهان افزوده خواهد شد.

7.78 تریلیون دلار به بدهی کشورهای جهان افزوده خواهد شد/ 50 تریلیون دلار بدهی روی دست کشورهای جهان
کد خبر: 273827
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۲:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مؤسسه رتبه بندی اس اند پی با انتشار گزارشی نوشت بدهی کشورهای جهان با 3.2 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته به 50 تریلیون دلار در پایان امسال خواهد رسید. کارنوارتاپتو، تحلیل‌گر این مؤسسه گفت: 70 درصد استقراض‌های امسال را وام‌های جدید برای پرداخت وام‌های قبلی تشکیل می‌دهد و وام‌های جدید تنها 2.3 تریلیون دلار از تقاضای جهانی برای استقراض را در بر می‌گیرد.

به گزارش راشاتودی، پیش از مؤسسه اس اند پی، دیگر مؤسسه مشهور رتبه بندی آمریکایی یعنی «فیچ» نیز اعلام کرده بود حجم بدهی کشورهای توسعه یافته جهان از بدهی‌های جهانی بیش از سایر کشورها است و این بدهی‌ها در حال ثبت رکورد 50 تریلیون دلاری هستند.

آمریکا در حال حاضر با بیش از 22 تریلیون دلار بدهی، بدهکارترین کشور جهان است و ژاپن و چین در رده‌های بعدی قرار دارند. به گفته مؤسسه فیچ، میزان بدهی آمریکا 10 برابر مجموع بدهی کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا است.

با در نظر گرفتن بدهی بخش خصوصی، رقم بدهی جهانی بسیار فراتر از این رقم می‌رود به گونه‌ای که صندوق بین‌المللی پول در گزارشی با در نظر گرفتن مجموع بدهی بخش خصوصی و دولتی کشورهای جهانی به این نتیجه رسیده بود که سطح فعلی بدهی‌ها از زمان جنگ دوم جهانی بدین سو بی‌سابقه بوده است.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، بدهی جهانی تا پایان سال 2017 در شرایط اسمی به 184 تریلیون دلار افزایش یافته است که معادل 22 درصد تولید ناخالص داخلی جهان است. در حال حاضر سهم هر انسان از بدهی‌های روی کره زمین به 86 هزار دلار رسیده است که 2.5 برابر بیشتر از متوسط درآمد جهانی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها