مهدی تاج:

فوتبال نان‌دانی صدا و سیما شده/ سرمربی تیم ملی به زودی انتخاب می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ذات فوتبال نکوکرداری است و بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی این خو و خصلت را تبلیغ نمی‌کنند.

فوتبال نان‌دانی صدا و سیما شده/ سرمربی تیم ملی به زودی انتخاب می‌شود
کد خبر: 273828
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این نشست مهدی تاج به موضوعات مختلفی اشاره کرد که بخش عمده‌ای از این سخنان مربوط به انتقاد از برنامه‌های ورزشی مختلف صدا و سیما بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به موفقیت‌های فوتبال و فوتسال ایران در صحنه‌های آسیایی و جهانی اظهار کرد: فوتسال ایران در حال حاضر در دنیا جایگاه سوم را دارد و مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند در هر کجا که جز 10 رتبه اول باشیم جای افتخار است و در فوتبال ساحلی هم دوم دنیا هستیم و در فوتبال در دنیا رتبه 22 را داریم که در جای خود مایه افتخار است و باید تلاش کنیم که تیم ملی امید هم بعد از سال‌ها به المپیک برود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان این که بزرگترین همایش‌های انسانی را در کشور فوتبال رقم می‌زند اظهار کرد: صدها هزار نفر در هر هفته به ورزشگاه‌ها می‌آیند و میلیون‌ها نفر فعالیت‌های ما را در فوتبال مشاهده می‌کنند و مردم بیشتر اوقات فراغت خود را با فوتبال پر می‌کنند.

تاج ادامه داد: همین حاشیه‌های فوتبال هم نعمتی است که مردم و به خصوص جوانان را به خود مشغول کرده و بعد از این که فوتبال تمام می‌شود در مورد اشتباهات و داوری و سایر مسائل حرف می‌زنند و جوانان درگیر قضایای بعد از فوتبال هستند و همین که می‌آیند و سوت و کف می زنند و حتی علیه داوری حرف می‌زنند خوب است و متناسب با انجام فعالیت‌های فوتبال باید حاشیه‌هایی هم وجود داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به این که بیشتر جوانان ورزشگاه‌ها را پر می‌کنند افزود: حاشیه در فوتبال همیشه هست و اشتباه در فوتبال هم همیشه هست و غیر ممکن است که داوری در فوتبال اشتباه نداشته باشد و در جام جهانی هم اشتباهات داوری وجود داشت و حتی وقتی سیستم ویدئویی را هم وارد فوتبال کردند باز هم اشتباه وجود دارد ولی باید اشتباهات را به حداقل رساند.

تاج گفت: اعتراضات به داوری‌ هم باید به حداقل برسد اما می‌بینیم که بر سر یک فول که در فوتبال ما می‌شود 5 تا بازیکن به داور می‌ریزند و حتی عجیب‌تر این که به خاطر خطایی که داور گرفته بازیکنان هر دو تیم اعتراض می‌کنند در حالی که طبق قاعده فقط بازیکنان یک تیم باید به یک خطای اعلام شد توسط داور اعتراض کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال این حاشیه‌ها را جزئی از ذات فوتبال دانست و از این جا بود که انتقادات خود را به صدا و سیما و برنامه‌های ورزشی آن آغاز کرد و گفت: ذات فوتبال نکوکرداری است و بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی این خو و خصلت را تبلیغ نمی‌کنند.

وی گفت: روح نکوکرداری باید از تلویزیون تبلیغ شود اما در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی شاهد رودرروی هم قرار دادن افراد هستیم برای مثال به یک نفر می‌گویند نظر شما در مورد این فحش‌هایی که به شما داده‌اند چیست و همان فرد می‌گوید فحش‌ها برای خودشان است و از این جور حرف‌ها که افراد را رودرروی هم قرار می‌دهند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه اظهارات انتقادی خود نسبت به صدا و سیما و برنامه‌های ورزشی گفت: اسم این کار را نمی‌توان مخاطب جذب کردن گذاشت و با این کار بسیاری از مخاطبین خود را از دست می‌دهند و شبکه‌های دیگری جای آن‌ها را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یک روز فوتبال را با صدا و سیما به خانه‌های مردم بردیم و امروز فوتبال صدا و سیما را به خانه‌ها برده است افزود: برنامه‌ها هم مفتی است و الان مفتی‌تر از فوتبال هم که نداریم و هر برنامه‌ای که بخواهند اجرا می‌کنند.

تاج در ادامه با نام بردن از چندین و چند برنامه ورزشی از شوت و سوت و نود و هشتاد! و ورزش و مردم و غیره تصریح کرد: فوتبال در حال حاضر نان‌دانی صدا و سیما شده لذا باید به فوتبال احترام بگذارند و باید کاری کنند که مردم از آن لذت ببرند هر چند برنامه‌ها در حال حاضر در ظاهر پرشنونده و بیننده و مخاطب هستند اما در باطن روح پرخاشگری را ترویج می‌کنند.

مهدی تاج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک پروسه است که در فدارسیون در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هر اسمی مطرح شده من نشنیده‌ام، عنوان کرد: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال دارد یک مسیر خوبی را طی می‌کند و به زودی انتخاب و معرفی می‌شود.

تاج افزود: ساختمان پک را ببینید، یک ساختمان معتبر فوتبالی بوده در آسیا دو کشور از جمله قطر دارد.

وی تصریح کرد: تیم ملی بزرگسال، امید، نوجوانان، جوانان و نونهالان در اون پک یک اتاق دارند و در مجموع همه با یک رویه با هم کار کنند و با هم می‌نشینند و اتاق کنار همدیگر و سیستمی با هم ارتباط دارند و از صدر تا ذیل همین مسیر است و نوجوانان از جوانان، امید از جوانان و بزرگسال از امید بهره می گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها