گزارش اعتمادآنلاین از کلاهبرداری در لیگ برتر والیبال زنان؛

چک سفید امضا، بلای جان دختران والیبالیست/ قرارداد 20 میلیونی، 100 هزار تومان شد

خبر کوتاه بود «امضای چک سفید برای دختران والیبالیست دردسرساز شد». نتیجه‌اش هم اینکه قرارداد 20 میلیونی به 100 هزار تومان رسید.

چک سفید امضا، بلای جان دختران والیبالیست/ قرارداد 20 میلیونی، 100 هزار تومان شد
کد خبر: 273829
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم توپکای بابلسر که با حواشی فراوان وارد لیگ برتر والیبال زنان شده بود، دست به اقدامی بسیار عجیب زده‌است.

مدیرعامل این تیم با بازیکنان بر اساس چک سفید امضا قرارداد بست و حالا مشخص شده که روی آن چک‌ها مبلغ 100 هزار تومان نوشته شده است. 100 هزار تومان برای بازی در یک فصل سوپرلیگ والیبال زنان ایران.

یکی از بازیکنان این تیم که نخواست نامش فاش شود به اعتمادآنلاین از این ماجرا می‌گوید: « از همان ابتدا تیم حواشی زیادی داشت. چند بار حضورمان به طور کلی در لیگ برتر لغو شد و دوباره برگشتیم و به همین دلیل هم در ابتدای رقابت‌ها جو بسیار متشنجی بر روی بازیکنان حاکم بود. سرمربی تیم عوض شد و همه چیز باعث شده‌بود حال تیم خوب نباشد. با این وجود سعی کردیم فارغ از این مسائل فقط تمرین کنیم و در زمین مسابقه عملکرد خوبی داشته‌باشیم.»

این بازیکن با اشاره به جریان قرارداد ادامه می‌دهد: «ابتدا مدیرعامل باشگاه با ما یک قرارداد داخلی بست. بر این اساس، رقم قراردادها میانگین 20 میلیونی داشت. مبلغ زیادی نبود اما بیش از این هم نمی‌‌شد انتظاری داشته باشیم. بعد از مدتی گفتند یک قرارداد دیگر امضا کنید که آن چک مبلغ مشخصی نداشت. ما هم تصور نمی‌کردیم که بخواهند فریبمان دهند و آن را امضا کردیم. قابل باور نیست که حالا مبلغ قرارداد را همچنین رقمی نوشته‌اند.»

فریبا سلیمانی در ابتدای شکل‌گیری این تیم هدایت توپکا را به عهده گرفت. رفتار مدیرعامل این باشگاه اما به مرور زمان باعث شد تا سلیمانی در تیم نماند. او در پاسخ به این پرسش که چرا از این تیم جدا شد می‌گوید: «نخست اینکه برخلاف حرف‌هایشان این تیم از نظر امکانات واقعا ضعیف بود. یعنی در حد یک تیم محلات هم امکانات نداشتند. ولی مساله اصلی وقتی ایجاد شد که شکل قرارداد بستن‌هایشان را نشان دادند. ابتدا قرار بود بعد از قرارداد داخلی، یک قرارداد رسمی کاملا حرفه‌ای بسته شود اما این اتفاق نیفتاد و گفتند چک سفید قرارداد را مضا کنید. همین موضوع نشان داد که این تیم و مدیرانش چه برنامه‌ای دارند.»

سرمربی سابق توپکا می‌گوید من از بازیکنان خواستم که این کار را نکنند اما گوش ندادند: « به محض شنیدن این حرف‌ها گفتم شما حق چنین کاری ندارید و اگر برنامه‌‌‌تان این است من می‌روم. مدیرعامل باشگاه هم وقتی اوضاع را اینطور دید گفت باشه بروید اما نمی‌خواستم بازیکنانی را که خودم آورده بودم و خانواده‌هایشان به نام من اعتماد کرده‌بودند رها کنم. از مدیریت خواستم تکلیف را مشخص کند. در نهایت من رفتم و بازیکنان ماندند. با اینکه به آن‌ها گفتم چک سفید امضا نکنید اما گوش نکردند و نتیجه‌اش هم چیزی شده که می‌بینید.»

سرمربی توپکا بخش‌هایی از مکالمه‌اش با مدیرعامل این تیم مبنی بر نگرانی‌اش برای بازیکنان و قراردادشان را در اختیار اعتمادآنلاین قرار داد:

والیبال زنان

اینجا سرمربی تیم نسبت به مبلغ قراردادها و وجود متمم که به معنی شرط و شروط در پرداخت قرارداد است اعتراض می‌کند.

والیبال زنان

در جواب قول بهبود اوضاع را از سوی مدیرعامل دریافت می‌کند.

والیبال زنان

مشخص است که نگرانی درباره اوضاع مالی کماکان ادامه دارد.

بر اساس قرارداد سلیمانی با توپکا، طبق آنچه در پاراگراف آخر نوشته شده است، این باشگاه باید 40 درصد از قرارداد داخلی را در زمان تنظیم پرداخت می‌کرد. اتفاقی که نیفتاده است. سلیمانی در توضیح این ماجرا می‌گوید: «بعد از اعلام رفتنم خواستند بخشی از قراردادم را کارت به کارت کنند که من گفتم باید در مقابل بازیکنان این اتفاق بیفتد. اما این کار را هم نکردند و من در حدود3 ماه نه تنها پولی دریافت نکردم، بلکه از جیبم برای تیم خرج هم کردم.»

قرارداد

اگرچه این ماجرا ظلم محرز و آشکاری در حق بازیکنان و مربیان این تیم محسوب می‌شود اما از آنجایی که در ایجاد ظلم، شخص مظلوم هم نقش دارد، نباید از بازیکنان غافل شد. یک بازیکن حرفه‌ای همانقدر که باید مسابقه دادن را خوب بلد باشد، باید حداقل‌های مربوط به حرفه‌اش را هم بداند و اگر هم نمی‌داند یاد بگیرد و یا دست‌‌کم با کسی که می‌داند مشورت کند. اما در این موضوع با وجود اینکه مربی تیم هم به بازیکنان هشدار داده‌بود، آن‌ها بازهم اعتماد کردند.

اگرچه وضعیت لیگ زنان در رشته‌های مختلف آنقدر اسف‌بار است که در بسیاری از اوقات بازیکنان مجبور می‌شوند تن به بدترین شرایط دهند تا حداقل بدون تیم نمانند.

باید دید آیا فدراسیون والیبال و یا هیات والیبال استان مازندران نسبت به این موضوع واکنشی نشان می‌دهد یا خیر.

آن هم در شرایطی که فدراسیون والیبال سال سختی را پیش روی خود دارد. مسابقات جهانی، انتخابی قاره آسیا، چندین تورنمنت در رده‌های سنی مختلف، یک میزبانی در ایران همه و همه باعث می‌شود تا توجه به والیبال زنان در فدراسیون کمتر از قبل هم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها