کد خبر: 273852
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۳:۰۱:۰۰
| |

محمود علوی، وزیر اطلاعات:

مردم نباید از خدمتگزارانشان بترسند/ می‌گوییم «مرگ بر آمریکا» اما حرف آمریکا را تکرار می کنیم

وزیر اطلاعات با انتقاد از افرادی که قصد دارند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و علت مشکلات یکسال اخیر را به جای تحریم ها و فشارها به ناتوانی مسئولان گره بزنند، تصریح کرد: برخی مرگ بر آمریکا می گویند ولی خلاف مصالح نظام عمل می‌کنند.

مردم نباید از خدمتگزارانشان بترسند/ می‌گوییم «مرگ بر آمریکا» اما حرف آمریکا را تکرار می کنیم
کد خبر: 273852
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود علوی در پنجمین نشست شورای اداری استان تهران افزود: کسانی که زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خدا خدا می کردند ترامپ رای بیاورد تا دولت تدبیر و امید دچار مشکل شود، امروز تلاش می کنند دولت را ناکارآمد و ناتوان نشان و مردم و مسئولان را رودرروی هم قرار دهند.


وی تاکید کرد: این دولت پنج سال و نیم است که فعالیت دارد و تنها طی یک سال گذشته وضعیت در نتیجه تحریم ها و فشارهای آمریکا نابسامان شده است.
علوی گفت: اگر بحث کارآمدی یا ناکارآمدی است باید به 4.5 سال فعالیت ابتدایی دولت نیز نگاه کرد؛دولت طی چهار سال و نیم قیمت ها را با ثبات نگاه داشت و تورم را یک رقمی کرد، آن زمان ناکارآمد نبود؟


وی خطاب به تفرقه اندازان بین مردم و مسئولان تاکیدکرد: رئیس جمهوری نجابت می‌کند و اینها را نمی‌گوید. بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید مراقب القائات نفوذی ها بود و حواسمان باشد اگر افکارعمومی و جامعه را طوری هدایت کردیم که با مسئولان رودرروی هم بایستند و اگر برای مردم بخشی از ساختار نظام زیر سئوال رفت دیگر نگاه نمی‌کنند دولت است، قوه قصاییه یا دیگر بخش ها، آنگاه در شعارهایشان از همه عبور خواهند کرد.


وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز اقتصاد و امنیت با هجمه های بی امان دشمن مواجه شده است گفت: هدف آمریکا تنها دولت نیست، بلکه کل نظام را هدف گرفته؛ هدف دشمن اقتصاد است تا امنیت را نیز به چالش بکشد و آرامش را از مردم بگیرد تا آنان را به عصیان علیه حاکمیت وادار کند. با برنامه‌های دشمن اینک حرکت کشتی ها برای صادرات کالا و نیز واردات «مختل» شده؛ جابه جایی ارز و مبادلات بانکی با کشورها روز به روز سخت تر و سردتر می شود؛ آیا اداره کشور در این شرایط با وضع عادی متفاوت است؟


علوی افزود: در شرایطی که نفت را نمی توان فروخت یا پول آن را آورد، مشکلات افزایش قیمت ها یا کمبود بعضی محصولات طبیعی است اما چکار باید کرد؟؛همه مسئولان و مردم باید دست به دست هم دهند و با هدایت سکاندار فقیه، شجاع و مدبر کشور از این پیچ با همدلی و هم افزایی عبور کنیم. اشتباه است که در این شرایط به جان هم بیفتیم و سمت و سوی افکارعمومی را طوری رقم بزنیم که به نفع دشمن تمام شود و آنچه دشمن می خواهد بشود.


وی تصریح کرد: روزی که این دولت در 4.5 سال گذشته روی کار آمد قیمت گوشت 30 هزارتومان بود و تا چهار سال با همان قیمت پیش رفت؛ تورم تک رقمی شد، صادرات جهش پیدا کرد و نرخ ارز نیز حدود همان سه هزار و 800 تا چهار هزارتومان ثابت ماند.


علوی با بیان اینکه اما آنچه در یکسال اخیر اتفاق افتاده کار این دولت نیست افزود: در افکارعمومی اگر باور مردم این باشد که فشارهای یکسال اخیر نتیجه فشار دشمن است در کنار مسئولان دست به دست هم کشور را از این پیچ عبور می دهند و به جای زانو زدن مقابل دشمن، دشمن را به زانو در می آورند.

وی بیان کرد: اما اگر مردم باورشان شود که تحریم های آمریکا اثری ندارد و مشکلات در نتیجه ناتوانی مسئولان است به خشم می آیند، در برابر مسئولان قرار می گیرند و با اندک چیزی، پرخاشگری می‌کنند و آستانه تحملشان نیز پایین می آید که نتیجه آن زمین‌گیر شدن و در برابر هم قرار گرفتن است. متاسفانه عده‌ای که تریبون و رسانه هم در اختیار دارند به افکارعمومی می گویند «خودتان انتخاب کردید و به این دولت رای دادید و حالا وضعیت را بچشید».


وی با طرح این پرسش که اینک ترامپ دوست دارد مردم مشکلات را در نتیجه فشارها و تحریم های آمریکا بدانند یا ناتوانی مسئولان، افزود: می‌گوییم مرگ بر آمریکا اما حرف آمریکا را تکرار می کنیم. نشریه یک نهاد اخیرا نوشته بود «اینکه فشارها نتیجه تحریم هاست، فرافکنی است»؛ آیا دولت در چهار سال صادرات نفت را از 800هزار به دو میلیون و 800 هزار بشکه نرساند؟ در شرایط کنونی انتظار مقام معظم رهبری چیست؟ آیا غیر از وحدت و همدلی برای عبور از شرایط کنونی است؟


وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر ایجاد امنیت با شادابی و نشاط در جامعه همراه باشد رشد فرهنگ، شکوفایی ایمان و توسعه جامعه را در همه بخش ها به دنبال دارد گفت: در جلسات خود با مسئولان حراست‌ها و نیز وزارت اطلاعات بارها تاکید کرده ام طوری رفتار شود که آرامش را برای مردم به ارمغان بیاوریم و نه تنها امنیت؛ امنیت تنها، آن هم همراه با رعب، ترس و نوعی حساب بردن و ترسیدن مردم، مطلوب اسلام نیست.


علوی تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند اما نه در شعار، بلکه در واقعیت و رفتارها؛ اگر مردم نبودند ما در جمهوری اسلامی، کجا بودیم؟ قدر مردم را بدانیم و در کمال تواضع به آنان خدمت بی منت کنیم زیرا خدمت مسئولان، حق مردم است، نباید وقتی حقی کسی را می دهیم منت هم بگذاریم.


وزیر اطلاعات مسئولان را به گره گشایی از مردم و مهربانی و خوش رفتاری با آنان توصیه و بیان کرد: مردم نباید از خدمتگزارانشان بترسند؛ در فرهنگ حکومت اسلامی، تحقق امنیت با ایجاد ترس برای مردم حاصل نمی شود بلکه این دشمن است که باید بترسد. حتی امنیتی ترین نهاد نباید به گونه ای رفتار کند که مردم از آن بترسند در حالی که دشمن باید همواره رعب و ترس داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها