مادورو:

آمریکا با بحران‌سازی در پی آغاز جنگ است

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در اولین مصاحبه سال‌های اخیرش با یک شبکه آمریکایی، دولت واشنگتن را به تلاش برای بحران‌سازی با هدف آغاز جنگ در آمریکای جنوبی متهم کرد.

آمریکا با بحران‌سازی در پی آغاز جنگ است
کد خبر: 273903
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکلاس مادورو روز گذشته طی مصاحبه با شبکه ای بی سی آمریکا گفت: هر اقدامی که دولت امریکا انجام داده محکوم به شکست بوده است. آنها (مقامات آمریکایی) تلاش می کنند برای توجیه تنش سیاسی و همچنین مداخله نظامی در ونزوئلا و به دنبال آن آغاز جنگ در منطقه آمریکای جنوبی، بحران درست کنند.


به گزارش یاهو نیوز، این اظهارات مادورو در حالی مطرح شد که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در نشست گروه لیما در کلمبیا خطاب به خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا گفت: ما 100 درصد با شما هستیم.


مادورو در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرد که نشست بوگوتا بخشی از سیاست ها در مسیر تلاش برای ایجاد دولت موازی در ونزوئلا بود. وی افزود: امریکا به دنبال دستیابی به نفت ونزوئلاست و تمایل دارد برای رسیدن به آن جنگ راه بیندازد.


رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه در پاسخ به سوالی در این رابطه که ایا وی پیامی برای دونالد ترامپ دارد، گفت که لازم است ترامپ سروسامانی به سیاستش در قبال ونزوئلا بدهد و این سیاست ها را تغییر دهد.


مادورو افزود: من به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا آماده مذاکره مستقیم با شما( ترامپ) هستم. ما در امریکای جنوبی هستیم و شما در آمریکای شمالی هستید. برای یافتن راه حل ها در قرن 21 راههای مربوط به جنگ سرد مناسب نیستند. باید جنگ سرد و تفکرات مرتبط با آن کنار گذاشته شوند.


رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین در پاسخ به این سوال که ایا از شخص ترامپ هراس دارد، گفت که از او نمی ترسد اما از افراد اطرافش از جمله «مایک پنس» معاون رئیس جمهور، 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا (یک سیاستمدار تندرو و کارشناس جنگ سرد)، الیوت ابرامز ( دروغگویی که قاچاقچی کوکائین، تسلیحات و مواد مخدر در آمریکای مرکزی و جهان است) و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا می ترسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها