دو کشتی آمریکایی از تنگه تایوان عبور کردند

گزارش تلویزیون ژاپن حاکی است همزمان با تمدید مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن و احتمال توافق این دو کشور، دو فروند کشتی نیروی دریایی آمریکا در اقدامی آشکار برای «تنش آفرینی» از تنگه تایوان عبور کردند.

دو کشتی آمریکایی از تنگه تایوان عبور کردند
کد خبر: 273910
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ناوشکن «یو اس اس استتم» و کشتی باری «یو اس ان اس سزار چاوز» روز دوشنبه از آبراه بین چین و تایوان عبور کرده‌اند.

به گزارش تلویزیون ژاپن، بر اساس این بیانیه، عبور این کشتی ها از این تنگه نشان دهنده «تعهد آمریکا به اقیانوس آرام و اقیانوس هند آزاد و باز» است و نیروی دریایی آمریکا به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هر کجا که قوانین بین الملل اجازه دهد، ادامه خواهد داد.


کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در نوامبر گذشته و ژانویه امسال هم از این تنگه عبور کرده بودند دولت ترامپ اعزام کشتی های نیروی دریایی آمریکا به این منطقه را افزایش داده است.


پیش از این چین نیز در نزدیکی تایوان رزمایش بمب افکن ها را انجام داده بود.


جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریای جنوبی و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از این دریا ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.


ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌‌هایش در رفت ‌وآمد در این دریا تاکید می‌ورزد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است.


پکن پیشتر نیز به عبور ناوهای آمریکایی از این تنگه انتقاد کرده و آن را اقدامی در راستای تنش آفرینی عنوان کرده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها