کد خبر: 273913
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

افشار مطرح کرد:

تسهیل‌ گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: این مرکز یک بدنه بین‌المللی کاملا غیرانتفاعی است، افرادی که در این مرکز فعالیت دارند، هدفشان تسهیل‌گری گردشگری سلامت میان کشورهای اسلامی است.

تسهیل‌ گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی
کد خبر: 273913
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز افشار رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در نشست خبری چهارمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی که به منظور بهره‌مندی موثر از طرفیت‌های طبیعی و تخصصی در حوزه سلامت برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته که این همایش برگزار می‌شد، بسیار دست تنها بودیم، اما امروزه وضعیت ما به سویی رفته که همه به این باور رسیده‌اند، که در سایه خرد و باور جمعی می‌توانیم به سوی جلو حرکت کنیم. دستگاه‌های مختلفی در کشورهای دیگر را در کنار خود داریم که بسیار خرسندیم.

وی در ادامه گفت: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی یک بدنه بین‌المللی کاملا غیرانتفاعی است، افرادی که در این مرکز فعالیت دارند، هدفشان تسهیل‌گری گردشگری سلامت میان کشورهای اسلامی است.

افشار درخصوص تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با دیگر کشورها تصریح کرد: 4 سال پیش تعداد قابل توجهی تفاهم نامه همکاری با کشورهای مختلف دنیا منعقد شد و نه تنها با کشورهای اسلامی بلکه با کشورهای خارج از حوزه اسلامی نیز تفاهم نامه داشته‌ایم. همچنین خود را محدود به گردشگری پزشکی نیز نکرده ایم و در سایر زمینه‌های گردشگری نیز فعالیت داریم.

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از استارت آپ‌های فعال را در دستور کار داریم تا اینکه ما را به سوی خدمات بهتر هدایت کنند و آنان نیز با خیال آسوده نیز قدم بردارند، در این راستا نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه چهارمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی در مهرماه برگزار می شود و با گذشته متفاوت است، گفت: امسال این مراسم در هتل هما برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این نشست در مقایسه با دیگر نشست ها این است که افراد می‌توانند روبه‌روی هم بنشینند و در زمینه بیزینس و توسعه گردشگری سلامت قراردادهای مرتبط با موضوع چندجانبه داشته باشند.

افشار همچنین افزود: طراحی کارگاه‌های آموزشی، برگزاری پنل های موازی با نشست و معرفی استارت آپ‌ها از دیگر برنامه‌های این نشست است و مخاطبان آن مدیران بیمارستانها، مراکز درمانی، شرکت‌های فعال در زمینه جذب گردشگر در حوزه سلامت، فعالان طب سنتی و گیاهی، مدیران شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، فعالان حوزه گردشگری سلامت، پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان به علاوه وزارتخانه‌های کشورهای عضو است.

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: نشست آینده یکی از معتبرترین ایونت‌ها در سطح منطقه است که افراد می‌توانند ارتباطات دوسویه و چند سویه را پیدا و فعالیت کنند. همچنین افرادی که در حوزه‌های مختلف در کشور فعالیت دارند به سایر کشورها معرفی و حمایت نیز خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امسال حمایت ما از مهمانان خارجی پررنگ‌تر است و بیش از 200 مهمان خارجی دعوت خواهد شد. در داخل کشور و در بعد بین المللی انجمن گردشگری سلامت به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی دلسوزانه مشغول به فعالیت است. امید است با همدلی و همفکری ایجاد شده بتوانیم چهارمین همایش را به بهترین نحو برگزار کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها