کد خبر: 273928
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۲۴:۰۰
| |

دانشجویان الجزایری علیه کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه تظاهرات کردند

هزاران دانشجوی الجزایری امروز سه‌شنبه تظاهراتی را علیه کاندیداتوری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری 18 آوریل برگزار کردند.

دانشجویان الجزایری علیه کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه تظاهرات کردند
کد خبر: 273928
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| صدها دانشجوی الجزایری با تجمع در دانشگاه مرکزی پایتخت این کشور شعارهایی در مخالفت با ادامه ریاست‌جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه در این کشور سر دادند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، همزمان نیروهای پلیس الجزایر برای ممانعت از ورود دانشجویان به خیابان، حلقه امنیتی در مقابل ورودی دانشگاه ایجاد کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم و تکنولوژی در باب الزوار، دانشگاه بوزریعه و دانشکده رسانه و ارتباطات در پایتخت این کشور نیز تحصن‌های اعتراضی را در به همین منظور برگزار کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه شهر بجایه واقع در شرق الجزایر در تظاهرات مسالمت‌آمیزی در مقابل ساختمان استانداری تظاهرات کردند. همزمان هزاران تن دیگر در دانشگاه شهر البویره و صدها تن دیگر در دانشگاه شهر تیزی‌وزو تظاهرات کردند.

الجزایر از جمعه گذشته شاهد تظاهرات مردمی بی‌سابقه‌ای در مخالفت با کاندیداتوری بوتفلیقه برای پنجمین دوره متوالی است.

احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر همزمان از مردم الجزایر خواست صندوق‌های رای‌گیری را ملاک قرار داده و اجازه دهند این صندوق‌ها میان کاندیداهای انتخابات حکم کنند.

بوتفلیقه که شنبه آینده وارد 83 سالگی خود می‌شود، از یکشنبه برای انجام چکاپ دوره‌ای در ژنو به سر می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها