کد خبر: 273946
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۶:۰۴:۰۰
| |

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین احتمالی بوتفلیقه

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به حاکمیت در الجزایر از تعیین رمطان لعمامره مشاورسیاسی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر به عنوان کاندیدای جانشین وی به هدف کاستن از موج اعتراضات در این کشور خبر داده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین احتمالی بوتفلیقه
کد خبر: 273946
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۶:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق گزارش رویترز، منابعی در محافل نزدیک به حاکمیت الجزایر گفته‌اند که بوتفلیقه به دلیل کهولت سن و مریضی احتمالا از رقابت در انتخابات انصراف داده و مشاور سیاسیش لعمامره را به عنوان کاندیدای جانشین خود وارد این انتخابات کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز معتقد است که تعیین احتمالی این دیپلمات و وزیر خارجه سابق به جانشینی عبدالعزیز بوتفلیقه می تواند آرامش نسبی را در الجزایر برقرار کرده وانسجام نظام سیاسی را تضمین کند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی نزد جوانان الجزایری به عنوان یک منبع دریافت اطلاعات رواج زیادی دارد و رمطان لعمامره 66 ساله نیز از شبکه اجتماعی توئیتر به عنوان یک امتیاز برای خود بهره می برد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری الجزایر، بوتفلیقه برای انجام یک سری آزمایشات معمول به سوئیس سفر کرده است. به گفته حسنی عبیدی، از صاحب نظران سیاسی الجزایر، این سفر تعیین‌کننده خواهد بود.

در 22 فوریه، مخالفان نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات الجزایر به در شهر های این کشور از جمله پایتخت و همچنین شهر پاریس به خیابانها آمدند و مخالفت خود با وی را اعلام کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها