کد خبر: 273965
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از مهم‌ترین اتفاق فوتبال باشگاهی ایران در سال ۹۷

رویای سرخ‌ها محقق شد

شاگردان برانکو در سال 97 نایب‌قهرمان آسیا شدند. شاید سال‌ها زمان ببرد تا دوباره یک تیم ایرانی به فینال این رقابت‌ها صعود کند. بدون تردید حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان مهم‌ترین اتفاق فوتبال باشگاهی ایران در سال 97 بود.

رویای سرخ‌ها محقق شد
کد خبر: 273965
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌محمد حمیدی: پنجره بسته، مصدومیت بازیکنان و کمبود منابع مالی نتوانست پرسپولیس برانکو را از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا باز دارد. سرخ‌ها بعد از 8 سال توانستند ایران را در فینال این رقابت‌ها صاحب نماینده کنند. ذوب‌آهن آخرین تیم ایرانی بود که توانست در سال 2010 به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

برانکو پرسپولیس را متحول کرد

سرخ‌های پایتخت سال‌ها بود که حال و روز خوبی در فوتبال ایران نداشتند. تغییر مداوم مدیر و بدهی‌های کلان این باشگاه باعث شده بود تا این مجموعه بی‌ثبات شود. نژاد فلاح تازه سرپرست باشگاه شده بود و حمید درخشان هدایت تیم را بر عهده داشت. نژاد فلاح در اولین قدم برانکو را جانشین درخشان کرد تا تاریخ باشگاه را تغییر دهد. پرسپولیس برانکو روزبه‌روز بهتر شد و هوادارانش را با فوتبالی هجومی و زیبا به وجد می‌آورد. پرسپولیس لیگ شانزدهم را با تفاضل گل به رقیب اهوازی‌اش واگذار کرد اما این اتفاق شروعی بود برای کسب جام‌های مختلف در فوتبال ایران. پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ هفدهم و هجدهم شد و رکوردی تاریخی از خودش به‌جای گذاشت. برانکو و شاگردانش بعد از موفقیت در لیگ ایران به فکر کسب افتخار در آسیا افتادند.

حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

هرچند که اولین تجربه برانکو با پرسپولیس در آسیا چندان موفقیت‌آمیز نبود اما سرخ‌ها فصل بعد توانستند تا نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کنند. آن‌ها در نیمه‌نهایی به مصاف الهلال قدرتمند رفتند و در دو بازی رفت و برگشت بازی را به این تیم واگذار کردند. برانکو بعد از این باخت عنوان کرد که هر باخت شروعی برای پیروزی‌هاست. برانکو خوب می‌دانست که هر باخت تجربه‌ای بزرگ است و سعی کرد از این اتفاق درس بگیرد.

پرسپولیس فصل بعد لیگ قهرمانان را باقدرت آغاز کرد و صدرنشین گروه خودش شد. در مرحله حذفی هم الجزیره امارات و الدحیل قطر را حذف کرد تا در نیمه‌نهایی به مصاف السد برود. پرسپولیس بازی رفت در قطر را با گل دقایق پایانی علیپور برد و در تهران هم با درخشش بیرانوند و نعمتی و در حضور بیش از 80 هزار هوادار خود بازی را با تساوی یک‌بریک به پایان رساند تا فینالیست لیگ قهرمانان شود.

رویای سرخ‌ها به حقیقت بدل شده بود. آن‌ها فینالیست آسیا شدند. اما این موفقیت یک روی دیگر هم داشت. پرسپولیس با حکم فیفا از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده بود. در ابتدای فصل هم چند بازیکن تأثیرگذارش مثل وحید امیری، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان را از دست داده بود. در این بین محسن ربیع خواه، حسین ماهینی و محمد انصاری هم مصدوم شدند تا دست برانکو روی نیمکت خالی‌تر از همیشه شود.

پرسپولیس- کاشیما؛ فینال لیگ قهرمانان

پرسپولیس نصفه و نیمه 14 آبان به مصاف کاشیمای ژاپن رفت. سرخ‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و در همان ابتدای نیمه اول علیپور می‌توانست دروازه کاشیما را باز کند. نیمه دوم بازی اما این کاشیما بود که بازی را در دست گرفته بود و تلاش داشت تا به دروازه پرسپولیس برسد. تیم ژاپنی اوایل نیمه دوم توانست به گل برسد و در ادامه هم یک گل دیگر به ثمر رساند تا بازی رفت به سود این تیم ژاپنی پایان یابد.

پرسپولیس در بازی برگشت میزبان بود و امید داشت تا بتواند نتیجه بازی را به نفع خودش ثبت کند، اما هرچه تلاش کرد خستگی بازیکنان این اجازه را نداد. شاگردان برانکو نایب‌قهرمان آسیا شدند. شاید سال‌ها زمان ببرد تا دوباره یک تیم ایرانی به فینال این رقابت‌ها صعود کند. بدون تردید حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان مهم‌ترین اتفاق فوتبال باشگاهی ایران بود.

حضور زنان در ورزشگاه

هرچند پرسپولیس نتوانست قهرمان این رقابت‌ها شود اما یک اتفاق خوب در ورزش ایران رخ داد و آن هم حضور هواداران زن در ورزشگاه آزادی بود. اتفاقی که بعد از 40 سال رخ داد و آن‌ها توانستند از نزدیک بازی تیم محبوبشان را تماشا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها