اردوغان:

کنترل منطقه امن در سوریه باید در اختیار ترکیه باشد

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که کنترل منطقه امن در سوریه باید در اختیار ترکیه باشد.

کنترل منطقه امن در سوریه باید در اختیار ترکیه باشد
کد خبر: 273987
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه شب گفت فکر نمی‌کند آمریکا سلاح‌ها را از شبه‌نظامیان کرد در سوریه پس بگیرد.

اردوغان در مصاحبه با تلویزیون ان‌تی‌وی ضرورت پس‌گیری سلاح‌ از کردهای مورد حمایت آمریکا در شهر منبج سوریه را مورد تأکید قرار داد. چند هفته پیش یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت ایالات متحده باید بعد از خروج نظامیان این کشور از سوریه به سیاست تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان کرد در سوریه ادامه دهد.

آذرماه سال جاری، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام تصمیم غیرمنتظره و ناگهانی خود برای خارج کردن 2000 نظامی این کشور از سوریه، اعضای تیم امنیتی خودش را هم متحیر کرد.

ترکیه از مدت‌ها پیش از آمریکا خواسته سلاح‌هایی را که به شبه‌نظامیان کرد در سوریه داده از آنها پس بگیرد. ترکیه، این شبه‌نظامیان را گروه تروریستی می‌داند.

اردوغان گفت: «ژنرال‌هایی که با او بودند گفتند که شماره سریال‌های این سلاح‌ها را دارند و وقتی که همه کار تمام شد، سلاح‌ها را جمع‌آوری خواهند کرد. من این حرف را صادقانه نمی‌دانم.»

به نوشته رویترز، اردوغان با اشاره به امکان ماندن 200 تا 400 نظامی آمریکا در سوریه اضافه کرد: «اگر طرح خروج آمریکا برای وقت‌کشی باشد، رویکرد ما فرق خواهد کرد.»

اردوغان گفت: «چیزی که برای ما مهم است این است که ترکیه کنترل منطقه امن را به دست خواهد گرفت. ما نمی‌توانیم کنترل آن را به آلمان، فرانسه یا آمریکا واگذار کنیم. من این را به صراحت به آنها گفته‌ام.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها