کد خبر: 273993
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی/ چهارشنبه ۲۷ فوریه ۲۰۱۹، ۸ اسفند ۱۳۹۷

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

استعفای محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در کنار سفر اعلام نشده بشار اسد به تهران و حواشی آن همچنان مهم‌ترین مبحث روزنامه‌های عربی امروز چهارشنبه 27 فوریه 2019 (8 اسفند 1397) در مورد ایران بود.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 273993
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استعفای محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در کنار سفر اعلام نشده بشار اسد به تهران و حواشی آن همچنان مهم‌ترین مبحث روزنامه‌های عربی امروز چهارشنبه 27 فوریه 2019 (8 اسفند 1397) در مورد ایران بود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الیوم السابع مصر در پایگاه خود در شبکه اینترنت و نیز در صفحات روزنامه‌ای خود به استعفای ظریف پرداخته و به نقل از حسن روحانی نوشت: ایران یک سیاست خارجی و یک وزیر خارجه دارد.

این روزنامه پر تیراژ مصری همچنین به نقل از روحانی در خبر دیگری تاکید کرد: ظریف در پیشاپیش جنگ علیه آمریکا قرار دارد و خبر داد نمایندگان پارلمان ایران در پیامی خواستار ماندن وزیر خارجه کشورشان شدند.

روزنامه القدس العربی نیز در خبری نوشت: ایران موفق شد شوک استعفای ظریف را مهار کند؛ روحانی استعفا را نپذیرفت.

این روزنامه چاپ لندن همچنین در تحلیلی تحت عنوان «استعفا یا فرار از واقعیت» از منظر خود به تحلیل دلایل این استعفا پرداخت و در خبر دیگری به بسته شدن روزنامه قانون به دلیل تیتر انتقادی‌اش از بشار اسد هم اشاره کرد و با اشاره به نبود پرچم سوریه طبق پروتکل‌های رایج بین المللی در پشت سر بشار اسد ادعا کرد ای کاش این تنها نقص این سفر بود.

القدس العربی در تحلیل دیگری به معادلات خطرناک بین اسرائیل، آمریکا و ایران پرداخت.

روزنامه العرب لندن نیز با ادامه خط مشی ضد ایرانی خود تلاش کرد تا جمله «کشمکش داخلی یک سم کشنده است» را تیتر کرده و در گزارشی تحلیلی ادعا کرد ظریف نتوانسته است چهره دولت ایران را زیبا کند.

در این حال روزنامه الرای الیوم در تحلیلی به قلم ابراهیم شیر تاکید کرد سفر رئیس‌جمهور اسد به تهران بیانگر ثبات خط مشی و مواضع محور مقاومت بعد از سال‌ها مبارزه است.

الاخبار لبنان هم در تیتری سئوالی پرسید: آیا ظریف فروکش خواهد کرد؟

اللواء دیگر روزنامه لبنانی نیز با انتشار خبر مخالفت حسن روحانی با استعفای ظریف، برخی از سخنان روحانی در مورد ظریف را منتشر کرد.

روزنامه لبنانی الدیار هم در چند یادداشت به تحلیل این دو رخداد پرداخت. این روزنامه در یک گزارش تحلیلی پرسید: آیا استعفای جواد ظریف ارتباطی با سفر رئیس‌جمهور اسد به تهران دارد؟ در یادداشت دیگری به این نتیجه رسید استعفای محمد جواد ظریف به معنای استعفای حسن روحانی خواهد بود تا در خبری هم تاکید کند ظریف باقی می‌ماند و تنها هم نخواهد بود.

این روزنامه لبنانی در یادداشت دیگری به این نتیجه رسید سفر اسد به ایران به چالش کشیدن واشنگتن و ترکیه است.

الشرق الاوسط هم در چند خبر، گزارش و تحلیل تلاش کرد تا ضمن پرداختن به رد استعفای ظریف توسط روحانی ادعا کند این استعفا بیانگر اختلافات و جدال‌هایی است که داخل نظام وجود دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها