کد خبر: 274099
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۰:۰۱:۲۹
| |

تنش‌های پاکستان و هند به مرزهای زمینی رسید

با گذشت یک روز از حمله هوایی هند به خاک پاکستان، تنش‌های دو کشور نه تنها در سطح سیاسی و دیپلماتیک تشدید شد؛ بلکه اوضاع در مرزهای زمینی این دو کشور همسایه نیز شدیدا متشنج شده است.

تنش‌های پاکستان و هند به مرزهای زمینی رسید
کد خبر: 274099
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۰:۰۱:۲۹

اعتمادآنلاین| رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند در تازه ترین درگیری‌های مرزی میان پاکستان و هند در نوار مشترک مرزی کشمیر، دو طرف اقدام به تبادل آتش سنگین کردند.


پایگاه خبری «داون نیوز» پاکستان به نقل از مقامات محلی در کشمیر تحت کنترل دولت این کشور گزارش داد آتشباری مرزبانان هندی و حملات توپخانه ای آنان به خاک پاکستان و هدف قرار دادن مناطق مسکونی منجر به جان باختن 4 غیرنظامی شد.


به گفته این منابع، 11 غیرنظامی پاکستانی نیز در نتیجه تبادل آتش میان مرزبانان پاکستان و هند زخمی شدند.


روز گذشته (سه‌شنبه) رسانه‌های هندی به نقل از مقامات این کشور ادعا کردند که در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور به پایگاه شبه‌نظامیان در خاک پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.


در عین حال سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد جنگنده‌های هندی در نیمه شب حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده‌های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.


با تشدید تنش‌ها میان دو کشور همسایه، کاردار دهلی نو در اسلام آباد از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد؛ ضمن اینکه ارتش این کشور نیز هند را به پاسخ متقابل و غافلگیرانه تهدید کرد.


این نخستین بار از سال 1971 تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها