کد خبر: 274189
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۲:۲۳:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از فعالیت‌های حرفه‌ای «الخاندرو گونسالس اینیاریتو» در سینما:

اینیاریتو از رادیو مکزیک تا ساحل کن + تصویر

آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی به‌عنوان ریس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 معرفی شد. «الخاندرو گونسالس اینیاریتو» کارگردان فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح مکزیکی است. ایناریتو اولین کارگردان مکزیکی است که توانسته برنده جایزه اسکار شود.

اینیاریتو از رادیو مکزیک تا ساحل کن + تصویر
کد خبر: 274189
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۲:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد| آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی به‌عنوان ریس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 معرفی شد. «الخاندرو گونسالس اینیاریتو» کارگردان فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح مکزیکی است. ایناریتو اولین کارگردان مکزیکی است که توانسته برنده جایزه اسکار شود. ایناریتو با فیلم «Amores Perros » در سال 2000 به عنوان برنده بخش جانبی هفته منتقدان کن انتخاب شد و جایزه اصلی بخش رقابتی را به عنوان بهترین کارگردان با فیلم «بابل» در سال 2006 کسب کرد. «زیبا» در سال 2010 در جشنواره اکران شد و فیلم جدید او با عنوان «فلش و شن» در زمینه واقعیت مجازی در سال 2017 در کن به نمایش درآمد.

کارگردانی که سینمای مکزیک را به دنیا معرفی می‌کرد

«الخاندرو گونسالس اینیاریتو» کارگردان فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح مکزیکی است. ایناریتو اولین کارگردان مکزیکی است که توانسته برنده جایزه اسکار شود. اهالی مطرح سینما او را یکی از موفق‌ترین سینماگران حال حاضر این حوزه می‌دانند. این کارگردان مکزیکی البته رکورد‌های منحصر به فرد دیگری هم دارد. او پس از «جان فورد» و «جوزف ال. منکیه‌ویچ» تنها مولفی است که دو سال متوالی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده‌است.»

عکس1

خالق «مرد پرنده‌ای» و «بازگشته»

اینیاریتو با این دو فیلم توانست دو بار جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از اسکار در سالهای سال‌های 2014 و 2015 کسب کند. بازی لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی در فیلم «بازگشته» به زعم بسیاری از منتقدان سینما نمایشی حیرت انگیز از سوی این دو بازیگر بوده است. «مرد پرنده ای» در افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد. در 17 اکتبر 2014 به صورت محدود در ایالات متحده و در 14 نوامبر، به صورت جهانی اکران گردید. این فیلم بیش از 59 میلیون دلار فروش داشت.»

عکس

تعلق خاطر کارگردان مکزیکی به موسیقی

جالب است که «ایناریتو» به عنوان دی جی در ایستگاه رادیویی معروف مکزیکی دبلیو اف ام مشغول به کار شد. او از سال 1988 شروع به ساختن موسیقی برای شش فیلم بلند از جمله «پنجه ببر» نمود. او فیلم‌سازی را تحت آموزه‌های لودویک مارگولس، کارگردان لهستانی در مین و لوس آنجلس و کارگردانی را زیر نظر جودیت وستون در لوس آنجلس آموخت.»

کارگردانی که نویسندگی می‌کند

فیلم‌نامه‌نویس «گییرمو آریاگا» توانست پس از سه سال و نوشتن سی و شش نسخه ابتدایی، سرانجام سه داستان برای فیلم بلند «عشق سگی» بنویسد. این فیلم با بازی« گائل گارسیا برنال» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان و برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی جشنواره بافتا، جایزه بزرگ هفته منتقدین و جایزه منقدین جوان جشنواره فیلم کن و نیز جشنواره‌های متعدد دیگر در سراسر جهان گردید.»

عکس1

افتخارات سینمایی رئیس هیات داوران جشنواره فیلم «کن»

«الخاندرو گونسالس اینیاریتو» 10 بار کاندید کسب جایزه در رشته های مختلف در گلدن گلوب شده است و توانسته جایزه بهترین فیلمنامه ، فیلمبرداری و بازیگر نقش اول مرد و در مجموع بار170 پیروزی و 152 نامزدی را از جشنواره های مختلف کسب کند. او برنده اسکار بهترین فیلم برای مرد پرنده‌ای و بازگشته از مراسم اسکار بوده است. اینیاریتو همچنین جوایزی را از جشنواره فیلم «ونیز» و «کن کسب کرده است. او کارگردانی است که از سوی سازمان مردن نهاد«یونسکو» نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.»

ali pakzad

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها