کد خبر: 274203
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۳:۰۰
| |

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

تصویب اعتبار ویژه برای زنان و جوانان به پیشنهاد فراکسیون زنان

فاطمه ذوالقدر نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب اعتباری ویژه برای زنان و جوانان به پیشنهاد فراکسیون زنان و کمیسیون فرهنگی خبر داد.

تصویب اعتبار ویژه برای زنان و جوانان به پیشنهاد فراکسیون زنان
کد خبر: 274203
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه ذوالقدر گفت: علاوه بر تخصیص اعتبار 8400 میلیارد تومان در ردیف 20 جدول تبصره 14 که بخشی از ان به موضوع زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تخصیص یافت، در ردیف 23 نیز اعتبار 300 میلیارد تومانی از کل اعتبار 2100 میلیارد تومانی این ردیف به موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تخصیص یافت.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: پیشنهاد افزایش وام ازدواج به مبلغ 30 میلیون تومان برای هریک از زوجین در بند الف تبصره 16 داده شد که خوشبختانه به تصویب رسید، بر این اساس زوج ها برای شروع زندگی می توانند در مجموع 60 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

ذوالقدر افزود: امیدواریم این اقدامی گامی در جهت حمایت هرچه بیشتر از جوانان برای تشکیل خانواده و تحقق سیاست‌های تشکیل و تعالی خانواده و تحقق اصل 43 قانون اساسی باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس در بند ب تبصره 16 نیز با هدف توانمندسازی هرچه بیشتر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، وام اشتغال مددجویی به میزان 50 هزار میلیارد تخصیص یافت برای مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی تخصیص یافت که پیشنهاد در اولویت قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست برای بهره مندی از این تسهیلات نیز به تصویب صحن علنی مجلس رسید.

متاسفانه رشد طلاق وبالتبع بدهکاران مهریه در ماههای اخیر، مشکلات را برای خانواده ها دوچندان کرده، برای کاهش این آسیب در بند ج تبصره 16 اعتبار دو هزار میلیارد ریالی برای اعطای منابع قرض الحسنه بانکها به زندانیان نیازمند با اولویت زنان زندانی تخصیص یافت که موضوع بهره مندی بدهکاران مهریه از این اعتبار در این تبصره نیز مصوب شد.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها