کد خبر: 274273
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛

لزوم معرفی الگوهای دینی به جوانان متناسب باروحیات آن‌ها/ بیش از 85 درصد زنان ایران باسواد هستند

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم معرفی الگوهای دین اسلام و شخصیت هایی چون حضرت فاطمه زهرا (س) با زبان مناسب جوان امروز و روحیات و نیازهای آنها تاکید و آنها را برشمرد.

لزوم معرفی الگوهای دینی به جوانان متناسب باروحیات آن‌ها/ بیش از 85 درصد زنان ایران باسواد هستند
کد خبر: 274273
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و روز میلاد فاطمه زهرا(س) که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن گرامیداشت این ایام گفت: وقتی صحبت از الگوسازی و سرمشق که متعلق به آموزش و پرورش است می کنیم، ابزاری نیاز دارد خصوصا وقتی به مسائل دینی باز گردد.

وی ادامه داد: امروز در دولت گزارش جامعی از تحولات 40 ساله گذشته در حوزه زنان ارائه کردیم و در نوع خودش بی نظیر است. در برخی شاخص‌ها مانند شاخص سواد رشد چشمگیر داشتیم. امروز بیش از 85 درصد زنان ایرانی و در موقعیت شهری بالای 95 درصد زنان باسواد هستند.

وی ادامه داد: در پیش از انقلاب شاید 3 درصد زنان ایرانی سواد دانشگاهی داشتند و امروز 27 درصد زنان این شاخص را دارند. البته اینها دلیل بر این نیست که به همه آرمانهایمان رسیده ایم.

ابتکار بیان کرد: به دلیل رویکرد دینی و نظام مردمسالاری که پس از جمهوری اسلامی در کشورمان پایه ریزی شد، رسالت معرفی رویکردهای دینداران و رویکردهای دین مدارانه و تبیین آن برای کودکان و نوجوانان بر عهده آموزش و پرورش است. سیره بزرگوارانی چون فاطمه زهرا (س) نشان می دهد که فاصله فکر و اندیشه و عملشان کم است. باید این را نشان جوان ها دهیم و برایشان به صورت ملموس بازگو کنیم.

وی اظهار کرد: یک رویکرد برای معرفی الگوها،رویکرد تاریخی است اما جوان امروزی این را نمی پسندد چون او دنبال این است که دردش دوا شود. پس باید این الگوهای ماورایی را تبدیل به الگوهای عینی کنیم چون این اشخاص الگوهای بی مکان و بی زمان هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها