کد خبر: 274284
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۵:۴۸:۰۰
| |

حاشیه‌های ال‌کلاسیکو

فوتبال اسپانیا طی 4 روز پیش رو هواداران را به یکی از مهیج ترین نبردهای سنتی دنیای فوتبال دعوت کرده و در آستانه ال کلاسیکوی کوپا دل ری، بد نیست به 5 داستان فرعی بپردازیم که به شکلی بالقوه شرایط این بازی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

حاشیه‌های ال‌کلاسیکو
کد خبر: 274284
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۵:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ال کلاسیکوهایی که به طور بالقوه تکلیف جام های داخلی اسپانیا را در سال جاری مشخص خواهد کرد.


این 2 تیم در دیدار نخست امشب در دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری در سانتیاگو برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در ادامه نیز شنبه هفته آینده در همین ورزشگاه در بازی برگشت لالیگا با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.


این در حالی است که بازی رفت کوپا دل ری با تساوی یک بر یک در نیوکمپ به پایان رسید تا تکلیف همه چیز در برنابئو مشخص شود.


بارسایی ها در لالیگا با هفت امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو و 9 امتیاز فاصله با سفیدپوشان صدر جدول را تسخیر کرده است.


از این رو، 2 ال کلاسیکوی پیش رو نقش مهمی در تعیین سرنوشت این 2 تیم در پایان فصل ایفا خواهد کرد.


در این بین و در آستانه این 2 جدال حساس، شبکه تلویزیونی راشا تودی در گزارشی به 5 داستان فرعی اشاره کرد که به شکلی بالقوه شرایط این 2 بازی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

1 - معمای بیل


گرت بیل مهاجم ولزی رئال با وجود سپری کردن 6 سال در این تیم و به ثمر رساندن 101 گل در 22 بازی و کمک به این تیم در تصاحب 4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ظاهرا یکی از نا آماده های کهکشانی ها محسوب می شود.


نظر عمومی این است که گرت بیل پس از 6 سال حضور در مادرید همچنان در ارتباط برقرار کردن با رختکن چند ملیتی کهکشانی ها مشکلات شدیدی دارد.


در کنار این مشکل، افت شدید و محسوس عملکرد مرد ولزی در زمین بازی قرار دارد؛ اتفاقی که حالا، آینده بیل را در مادرید به شکلی فزاینده تهدید می کند و او را روز به روز منزوی تر کرده است.


به عبارت دیگر، بیل که با لقب قهرمان برنابئو فاصله زیادی دارد و به زعم بسیاری بازیکنی همواره مصدوم شناخته می شود؛ شخصیتی درجه 2 که به هیچ عنوان نمی توان همواره روی او حساب باز کرد.


با این وجود واکنش وی به فراخوانده شدن به عنوان بازیکن جانشین در 2 بازی مذکور می تواند مشخص کند که آیا او می تواند اعتماد از دست رفته اش را مابین هواداران وفادار مادریدی باز گرداند یا اینکه او با بروز واکنشی غیر متعارف یک قدم به خروج از برنابئو نزدیک تر خواهد شد.

2 - مسی بیشتر از همیشه بار بارسا را به دوش می کشد


صدرنشین بودن آبی اناری ها در لالیگا تا اندازه زیادی به «لیونل مسی» مربوط است؛ در حقیقت آنها در فصل جاری بیش از هر زمان دیگری به ستاره آرژانتینی خود وابسته بوده اند چرا که اعجوبه آلبی سلسته 25 گل از مجموع 65 گل تیمش را به ثمر رسانده و 11 پاس گل نیز را برای هم تیمی هایش فراهم کرده است.


اگرچه «لوئیس سوارز» مهاجم اروگوئه ای این تیم 16 گل و 5 پاس گل به نام خود ثبت کرده اما این جادوگر آرژانتینی بوده که همواره تیمش را از مخمصه بیرون کشیده است.


به عبارت دیگر، بار آبی اناری ها هنوز هم بر دوش های کوچک مهاجم 31 ساله اش است اما اگرچه فرم ایده آل مسی، نعمتی برای بارسا محسوب می شود اما در عین حال می تواند نگرانی برای این تیم ایجاد کند چرا که در صورت استراحت دادن یک روزه به وی چه کسی می تواند این بار سنگین را برای بازی بعد به دوش بکشد.

3 - کم زهر شدن سوارز


اگرچه نام سوارز در بازی مقابل سه ویا در فهرست گلزنان نوشته شد اما این نخستین گل وی در 9 بازی اخیر تیمش بود؛ افتی که به شدت برای هواداران کاتالان نگران کننده به نظر می آید.


با این وجود، شکنجه دادن رئال مشابه بازی های گذشته می تواند نشانه خوبی از بازگشت مهاجم اروگوئه ای به دوران اوج و بازیابی زهر از دست رفته اش باشد.

4 - وینسیوس جونیور؛ بزرگ ترین چالش بارسا


ظهور جوان 18 ساله برزیلی به نام «وینسیوس جونیور» بی شک یکی از نکات درخشان فصل کم افت و خیز و متزلزل رئال محسوب می شود.


ویسنیوس که در لحظه ورودش به رئال در تابستان سال گذشته، یکی از آینده دارهای این تیم محسوب می شد پس از مدتی کوتاه به جزئی تفکیک ناپذیر از ترکیب تیم تحت هدایت «سانتیاگو سولاری» بدل شد؛ تیمی که به شدت در تقلای پر کردن جای خالی بزرگ ترین گلزن تاریخ خود یعنی «کریستیانو رونالدو» بود.


علاوه بر این، ستاره 18 ساله برزیلی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: مسی شگفت انگیز است و کارهایی را انجام می دهد که افرادی کمی قادر به انجام آن هستند اما این موضوع ما را نمی ترساند؛ ما برای همه چیز آمادگی داریم و علاوه بر این بهترین بازیکنان جهان را هم در اختیار داریم.


بدنبال برکناری «یولن لوپتگی» سرمربی پیشین رئالی ها، وینیسوس تحت هدایت سولاری در کانون توجهات قرار گرفت و به یکی از مهره های لاینفک سفیدپوشان بدل شد و پس از انتقال 45 میلیون یورویی از فلامینگو به مادرید، در نخستین فصل حضورش، در 25 بازی 4 گل به ثمر رساند.

5 - کمدی فناوری کمک داور ویدئویی


بدنبال اعطای 2 ضربه پنالتی مشکوک به رئال در بازی این تیم مقابل لوانته توسط کمک داور ویدئویی (VAR)، این تیم به سود بردن از اشتباهات بزرگ این فناوری متهم شده است.


این در حالی است که در بازی مذکور تیم لوانته از اعلام 2 ضربه پنالتی بی نصیب ماند و صحنه های رخ داده در محوطه جریمه رئال حتی توسط VAR مورد بازبینی نیز قرار نگرفت.


این اتفاقات منجر به این شد تا آتش اتهامات به رئال مبنی بر ذی نفع بودن از تصمیمات کمک داور ویدئویی در رسانه های اجتماعی شعله ورتر شود.


با این وجود، «ارنستو والورده» سرمربی آبی اناری ها معتقد است تیمش «هیچ واهمه ای» از کمک داور ویدئویی نداشته و تنها بر پیروزی در بازی امشب تمرکز کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها