ساسان سالور، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

با تغییر مدیریت در ارشاد، قوانین نیز تغییر می‌کند/ تنها دستاورد تغییر مدیریت‌ها، اداره سلیقه‌ای ارشاد است/ بیشتر انرژی فیلمساز، در پله‌های ارشاد هدر می‌رود

ساسان سالور، تهیه‌کننده سینما درباره اولویت‌های وزارت ارشاد بیان کرد: « به باور من وزارت ارشاد باید در گام اول، کار را به دست اهل فن بسپرد و این اهل فن را باید خود اهالی هنر انتخاب کنند. بر این اساس، وزارتخانه دیگر خود را درگیر مسائل کوچک نمی‌کند.»

با تغییر مدیریت در ارشاد، قوانین نیز تغییر می‌کند/ تنها دستاورد تغییر مدیریت‌ها، اداره سلیقه‌ای ارشاد است/ بیشتر انرژی فیلمساز، در پله‌های ارشاد هدر می‌رود
کد خبر: 274306
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ساسان سالور،‌ تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «بیشتر انرژی فیلمسازها، در پله‌های ارشاد هدر می‌رود. باید این بروکراسی اداری کمتر و تعاملاتی بین اهالی حرفه‌ای سینما و مسئولان برقرار شود.»

این تهیه‌کننده سینمای ایران که سال 96 «هایلایت»‌ را در جشنواره فیلم فجر داشت، با انتقاد از جابه‌جایی‌های مکرر در مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تنها دستاورد تغییر مدیریت‌ها، اداره وزارتخانه به صورت سلیقه‌ای است. در واقع بهتر است مدیران فرهنگی ما از طول عمر بیشتری برخوردار باشند. گاهی حتی برخی مدیران فرهنگی، حتی کمتر از یک سال تصدی امور را در دست دارند. این مشکل از آنجا شروع می‌شود که با تغییر مدیریت، سیستم نیز عوض می شود.»

این تهیه‌کننده درباره اولویت‌های وزارت ارشاد بیان کرد: «به باور من وزارت ارشاد باید در گام اول، کار را به دست اهل فن بسپرد و این اهل فن را خود اهالی هنر انتخاب کنند. بر این اساس، وزارتخانه دیگر خود را درگیر مسائل کوچک نمی‌کند.»

سالور در ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: «مانع‌تراشی‌های سلیقه‌ای، باعث می‌شود که اگر قرار بر نمره دادن من به ارشاد باشد، نمره خوبی به این وزارتخانه ندهم. مقوله فرهنگ یک مقوله بلندمدت است که در مدیریت آن نیز، نیازمند پایداری هستیم.»

او مهم‌ترین اقدام وزرات فرهنگ و ارشاد را لغو پروانه ساخت و انتقال مسئولیت به اهالی هنر دانست. سالور در این‌باره گفت: «در میان تمام اقداماتی که ارشاد بر عهده دارد، باید لغو پروانه ساخت و انتقال را در اولویت قرار دهد. در واقع باید سازوکاری را بیندیشد که بر اساس آن، اقدامات برای شروع فیلمسازی را به دست اهالی هنر و تهیه‌کنندگان بسپارد؛ تهیه‌کنندگانی که قوانین و ضوابط را دانسته و رعایت می‌کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها