کد خبر: 274315
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۶:۳۸:۰۰
| |

ادامه اتهام‌های بی‌اساس نتانیاهو علیه ایران؛

پوتین دعوت نتانیاهو برای سفر به سرزمین های اشغالی را پذیرفت

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو که از لحظاتی پیش آغاز شده است دعوت طرف مقابل برای سفر به سرزمین های اشغالی را پذیرفته است.

پوتین دعوت نتانیاهو برای سفر به سرزمین های اشغالی را پذیرفت
کد خبر: 274315
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۶:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بنیامین نتانیاهو در ابتدای این دیدار از پوتین دعوت کرد با سفر به سرزمین های اشغالی یک بنای تاریخی در خصوص محاصره لنینگراد در طول جنگ جهانی دوم از سوی آلمان ها را افتتاح کند که مورد موافقت ولادیمیر پوتین قرار گرفت.


به گزارش ریانووستی، پوتین نیز در ابتدای این دیدار گفت که گفت وگو در خصوص وضعیت خاورمیانه و مسائل امنیتی در دیدار امروز اهمیت فراوانی دارد.


رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهار داشت که دو طرف به گفت وگو و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی نیاز دارند.


پوتین همچنین به روند مثبت در تجارت میان دو طرف اشاره کرد و گفت: روابط تجاری اسرائیل و روسیه رو به رشد است اگر چه روند رشد بسیار زیاد نیست اما هنوز روند تجاری مثبت است.


خبرگزاری تاس روسیه نیز در گزارش اولیه در خصوص دیدار امروز نوشت: نتانیاهو به پوتین گفته است که اسرائیل همچنان به اقدامات امنیتی خود در منطقه ادامه خواهد داد.


وی با بیان اینکه مایل است امروز درباره روابط روسیه با ایران و اسرائیل صحبت کند، اظهار داشت: «ایران و متحدان این کشور بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه هستند و ما هر کاری را برای جلوگیری از تحقق این تهدید، انجام خواهیم داد.


نتانیاهو همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند در خصوص روابط خوب دوجانبه با روسیه در نشست امروز به صورت مشروح گفت وگو کند.


وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون اسرائیلی روس زبان، اظهار داشت: آنها سهم زیادی در توسعه اسرائیل و غنی شدن فرهنگ ما با فرهنگ روسیه داشته اند.


گفتنی است، پیشتر دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرده بود که برنامه ریزی برای بحث در مورد موضوعات مهم همکاری دوجانبه، در درجه اول در زمینه تجارت، اقتصادی و اقدامات بشر دوستانه، همچنین تبادل دیدگاه ها از وضعیت کنونی در خاورمیانه از جمله مسائل مربوط به حل و فصل فلسطین و اسرائیل و وضعیت سوریه اهم موضوعات این دیدار خواهد بود.


پیشتر نیز «آنا یوناتان لئوز» سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که نتانیاهو راهی مسکو می شود تا با رئیس جمهوری روسیه در خصوص ایران گفت وگو کند.


سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این پرسش که نتانیاهو دیگر در خصوص چه موضوعاتی با پوتین گفت وگو خواهد کرد هم اظهار داشت که هنوز موضوع مذاکرات را مطرح نکرده ایم اما هدف نخست نتانیاهو مقابله با تحکیم حضور نظامی ایران در سوریه است.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در توئیتی گفته بود که من بار دیگر برای ادامه گفت وگو های چند ماه پیش با رئیس جمهوری روسیه در پاریس و مذاکرات تلفنی، راهی مسکو می شوم.


سفر نتانیاهو به مسکو از آن جهت اهمیت دارد که نخستین سفر وی پس از سرنگونی هواپیمای تجسسی روسی ایل-20 (اواخر شهریورماه امسال) در دریای مدیترانه محسوب می شود که در پی آن تعدادی از نظامیان روس کشته شدند.


مسکو در واکنش به این اقدام اسرائیل اگر چه آن را عمدی نخواند اما شماری پدافند هوایی اس-300 راهی سوریه کرد با این وجود حمله های هوایی و موشکی اسرائیل به سوریه همچنان ادامه یافت.


برخی در ایران از جمله حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از ادامه حملات هوایی اسرائیل به سوریه اعلام کردند که در زمان حمله رژیم صهیونیستی به سوریه این سامانه ها غیرفعال می شوند و به نظر می رسد نوعی هماهنگی بین حملات رژیم صهیونیستی و پدافند هوایی روسیه که در سوریه مستقر است، وجود داشته باشد.


یک هفته بعد، روسیه اعلام کرد که کار آموزش نیروهای سوری برای استفاده از سامانه های پدافند هوایی اس 300 به پایان رسیده و این سامانه ها فعال شده اند؛ چند روز پس از این خبر، نتانیاهو از بستن چمدان خود برای سفر به مسکو خبر داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها