کد خبر: 274318
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۶:۴۱:۰۰
| |

چین:

تحریم‌های سودان لغو شود

فرستاده چین در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که باید با بررسی تازه ترین تحولات در سودان، تحریم ها علیه این کشور را لغو کرد.

تحریم‌های سودان لغو شود
کد خبر: 274318
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۶:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «وو هایتایو» معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل روز چهارشنبه خاطر نشان کرد: از سال گذشته بتدریج امور دارفور از سوی اتحادیه آفریقا به حکومت سودان واگذار شده و وضعیت این منطقه با ثبات بوده است و باید در اندیشه برداشتن تحریم ها بود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا؛ فرستاده چین در نشست شورای امنیت گفت: اقدامات این اتحادیه و دولت سودان در دارفور قابل تقدیر است اوضاع در شرایط پایدار است و می توان به توسعه و رشد منطقه بیش از قبل کمک کرد.


وی از همه گروه های درگیر دعوت کرد به جای زور اسلحه و اقدامات نظامی ، به دنبال پیشبرد گفت و گوها برای پایان دادن کامل به بحران دارفور باشند و افزود: لازم است رهیافت سیاسی موجود به همین شکل ادامه یابد.


وی مسئول امنیت دارفور را دولت سودان معرفی کرد و خواستار آن شد که برای پیشبرد رهیافت سیاسی و استمرار ثبات و حراست از امنیت در سودان ، جامعه بین المللی به این کشور مساعدت کند.


«وو» ابراز امیدواری کرد تا سال 2020 میلادی به طور کامل کنترل اوضاع امنیتی سودان به دست نیروهای ویژه امنیتی این کشور بیفتد و این ماموریت از اتحادیه آفریقا به سودان محول شود.


معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل از جامعه بین المللی خواست کمک های بشردوستانه و خیرخواهانه در اختیار دولت سودان قرار دهند و به این کشور برای تامین امنیت غذایی، توسعه صنعت کشاورزی و ساخت و اجرای طرح های زیربنایی کمک کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها