کد خبر: 274347
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۹:۰۰:۱۵
| |

در رقابتی سه روزه

آغاز جشنواره تئاترماه کردستان دربیجار /برترین ها روی صحنه می روند

سنندج – نخستین جشنواره تئاتر ماه استان کردستان به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان و با حضور جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی به میزبانی شهرستان بیجار کار خود را آغاز کرد.

آغاز جشنواره تئاترماه کردستان دربیجار /برترین ها روی صحنه می روند
کد خبر: 274347
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۹:۰۰:۱۵

اعتمادآنلاین| شامگاه چهارشنبه و با اجرای نمایش آوازستاره ها نخستین جشنواره تئاتر استانی ماه کردستان در شهرستان بیجار آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این جشنواره طی امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس برنامه های صورت گرفته از سوی دبیرخانه جشنواره، طی امروز و فردا نیز در دو بخش مسابقه و ویژه پنج نمایش دیگر روی صحنه می روند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و دبیرجشنواره بیان کرد:

برگزاری جشنواره استانی تئاتر بنا به درخواست خود هنرمندان و در راستای توجه بیشتر به این هنر متعهد برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای حمایت از هنر تئاتر و فراهم کردن فضایی برای رقابت صحیح و سازنده با هدف ارتقاء این هنر، برگزاری این جشنواره را در دستور کار قرار داد و خوشبختانه بعد از انتظار فراخوان مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: بعد از انتشار فراخوان 24 متن نمایشی به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت و بعد از بازخوانی متون، 16 متن شایسته حضور در بخش بازبینی تشخیص داده شد.

وی گفت: با تصمیم دبیرخانه جشنواره بازبینی آثار به صورت زنده و با حضور داوران بازبین شامل آقایان مازیار قبادی، هیوا منوچهری و غلامرضا همتیان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج متن نمایشی از شهرستان های مختلف استان کردستان راهی بخش مسابقه شد.

مرادی ادامه داد: با تصمیم دبیرخانه جشنواره دو نمایش از شهرستان های مریوان و بیجار نیز در دو بخش جنبی و ویژه نمایش داده می شود تا از تلاش های هنرمندان این دو گروه نیز به نحوی تقدیر و تجلیل شود.

امید اکبر دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه بیجار ضمن معرفی داوران این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره از 8 تا 10 اسفند ماه با حضور 7 گروه نمایشی از شهرستان های دیواندره، سنندج ، مریوان ، قروه و بیجار در دوبخش رقابتی و جنبی با داوری خانم افسر اسدی از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون کشور، شهرام میرزایی کردستانی کارشناس تئاتر و از هنرمندان استان از سنندج و جعفر ولد خانی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر بیجار در سالن امیر نظام گروسی آغاز به کار کرد.

وی افزود: در اولین روز اجراها شامگاه چهارشنبه نمایش آواز ستاره ها به کارگردانی محمد سلیمی از دیواندره و نویسندگی مهرداد کورش نیا در محل پلاتوی مجتمع امیر نظام گروسی با استقبال بسیار خوب هنرمندان و شهروندان بیجاری با موضع اجتماعی آغاز به کار نمود .

وی گفت: در اجرای دوم نمایش حریره به کارگردانی عطا شکیبایی در بخش جنبی از شهرستان مریوان با باز آفرینی و فلسفه هه لپه رکی کردی به صورت نمایشی در سالن اصلی مجتمع برگزار گردید .

اکبر افزود: در این دوره از جشنواره تمامی آثار با حضور منتقدین تئاتر بلافاصله بعد از اجراها به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف مورد نقد وبررسی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: امروز هم در دومین روز این جشنواره سه اجرای نمایشی از ساعت 11 با نمایش زیرزمین به کارگردانی زاهد سبحانی از دیواندره در بخش اصلی در محل پلاتو، از ساعت 16 نمایش درخشش به کارگردانی سید فریدون احمدی از سنندج و از ساعت 19 نمایش اتوبان سکوت به کارگردانی یونس صحرارو از قروه ادامه می یابد .

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استانی وتار افزود: نمایش موریانه ها به گارگردانی فرشید گویلی از سنندج ساعت 11 صبح روز جمعه 10 اسفند ماه آخرین اجرای بخش رقابتی جشنواره خواهد بود که در محل آمفی تئاتر مجتمع امیر نظام گروسی به اجراء در خواهد آمد .

وی گفت : نمایش استرالیا به عنوان آخرین اجرای جشنواره وتار ساعت 15 به کارگردانی کامران جباری در بخش جنبی و ویژه جشنواره از بیجاردر محل پلاتوی انجمن نمایش امیر نظام گروسی پایان سه روز تئاتری در بیجار خواهد بود .

اکبر افزود: اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولین استانی و کشوری و هنرمندان استان ساعت 17 روز جمعه 10 اسفند ماه در محل سینما آزادی بیجار برگزار می شود .

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها