کد خبر: 274360
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

رویترز:

بولتون تمرکز خود را از ایران به ونزوئلا تغییر داده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تغییر تمرکز مشاور امنیت ملی کاخ سفید از ایران به ونزوئلا و قرار گرفتن این کشور در کانون حملات لفظی او خبر داد.

بولتون تمرکز خود را از ایران به ونزوئلا تغییر داده است
کد خبر: 274360
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در دیوار اتاق جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصویر جدیدی نصب شده که او را در حال رویاپردازی برای زندانی کردن نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نشان می دهد.


به نوشته رویترز، این در حالی است که دیوار افتخارات بولتون در دفتر کارش تاکنون مملو از کاریکاتورهای اولویت اول جنگ با ایران بود به طوریکه یکی از این تصاویر، خروج آمریکا از برجام را نشان می دهد.


تصویر جدید در اتاق بولتون حاکی از آن است که او جنگ طلبی خود را متوجه هدفی جدید کرده که کنار زدن مادورو از قدرت است و این امر در پیام های توئیتری او نیز مشهود است.


براساس گزارش رویترز، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دو ماه گذشته بیش از 130 پیام توئیتری علیه مادورو منتشر کرده که برابر با سه چهارم کل فعالیت توئیتری او در این مدت و یک سوم کل پیام های او از زمان انتصابش به این سمت بوده است.


بولتون که از سوی منتقدان سیاستمداری جنگ طلب شناخته می شود، بیش از هر موضوع دیگری در این زمان به ونزوئلا پرداخته است. تنها 34 مورد از توئیت های او درباره ایران و 29 مورد درباره خاورمیانه و سوریه بوده است.


حملات لفظی بولتون علیه مادورو به حدی بوده که «خورخه آره آسا» وزیر خارجه ونزوئلا در یک نشست خبری در سازمان ملل متحد گوشی تلفن همراه خود را به سوی خبرنگاران گرفته و پیام های بولتون را به آن ها نشان داد.


آره آسا درباره این پیام های بولتون که در آن ها نسبت به خرید نفت و طلا از ونزوئلا به دیگر کشورها هشدار داده بود، گفت: کاری که او در صدد انجام آن است، فرمان دادن به دیگر کشورها است.


وی افزود: لحن و تهدیدهای گانگستری بولتون حاکی از شگفت آورترین مشی های دیپلماتیک است. اسفناک است که سیاست خارجی آمریکا در دستان چنین گانگستری قرار گرفته است.


بولتون پیشتر در یک گفت و گوی رادیویی اعلام کرد: مادورو یا باید از قدرت کناره گیری کرده و دوران بازنشستگی خود را در ساحلی زیبا بگذراند، و یا در ساحلی دیگر مثل گوانتانامو باشد.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی است.


آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.


برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در منطقه آمریکای جنوبی همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.


مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در این کشور متهم می کند.


برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت کرده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها