رئیس فدراسیون تیراندازی:

مهمات کافی برای جام‌جهانی چین داریم

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی می گوید: کار تیم ملی در مسابقات بعدی جام جهانی راحت تر است؛ زیرا بیشتر رقبای آسیایی در هند کسب سهمیه کردند و از طرفی فشنگ لازم برای تمرین تیم ملی تا جام جهانی چین را در اختیار داریم و این مساله شانس ما را برای کسب سهمیه المپیک افزایش می دهد.

مهمات کافی برای جام‌جهانی چین داریم
کد خبر: 274442
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی دادگر در خصوص نتایج تیراندازان ایرانی در مرحله نخست جام جهانی در دهلی نو هند گفت: به باور من و همکارانم تیم ملی با وجود مشکلات عدیده از جمله کمبود فشنگ و ساچمه، عملکرد خوبی داشت و توانست برای نخستین بار در تاریخ رشته تپانچه برای کشور مدال آوری کند.


وی ادامه داد: البته در روزهای پایانی اردو فشنگ و مهمات کافی در اختیار تیراندازان بود و برای لغو برنامه کمپ هانوفر آلمان نیز، تیراندازان رشته خفیف چند روز زودتر راهی هند شدند تا تمرینات خود را در این کشور با فشنگ های بیشتر و استاندارد پیگیری کنند.


دادگر تصریح کرد: فشنگ هایی که در روزهای پایانی در اختیار خبرنگاران قرار داشت، تولید داخل بود که کیفیتش در سطح استانداراد های جهانی نبود، اما این مشکل من، فدراسیون یا وزارت ورزش و جوانان نیست؛ بلکه مشکلی است که در کشور وجود دارد و ما تمام تلاش مان را کردیم تا تیم را به اردوی تدارکاتی خارجی بفرستیم، اما با همه تلاش ها این برنامه انجام نشد.


رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: با همه نقایص و مشکلات هانیه رستمیان در 25 متر تپانچه که با کمترین فشنگ تمرین کرده بود توانست با اختلاف بسیار کم با نفر دوم مدال برنز را کسب کند و به طور کل ما در این دوره سه فینالیست داشتیم که این نتیجه خوبی برای رشته تیراندازی است.


این مدیر ورزشی اضافه کرد: به طور کلی رقابت های مرحله نخست جام جهانی همیشه به دلیل حضور برترین های جهان که همگی بدنبال سهمیه هستند، بسیار دشوار است و ما امیدواریم در سه مرحله دیگر جام جهانی یعنی در چین، آلمان و برزیل ما نتایج خوبی کسب کرده و سهمیه های لازم را بدست آوریم.


مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی مرحله نخست توزیع سهمیه المپیک رشته تیراندازی بود و جام جهانی هند دومین مرحله توزیع سهمیه این رشته محسوب می شود.


دادگر در توضیح برنامه‌های فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک و آماده سازی تیراندازان گفت: با توجه به لغو اردوی هانوفر که علاوه بر آماده سازی تیراندازان از جهت تامین مهمات استاندارد برای ما اهمیت داشت، اردوی تدارکاتی دورتموند برای تیم ملی برنامه ریزی شده است و امیدواریم در نیمه دوم فروردین 98 تیراندازان را به این اردو اعزام کنیم.


وی ادامه داد: درخواست برای برگزاری اردو انجام و دعوتنامه ها برای ما ارسال شده و ما نیز درخواست ویزا کرده ایم. امیدوارم همه چیز سر وقت خود انجام شود؛ ضمن اینکه ما مقداری مهمات برای آماده سازی تیراندازان تا مسابقات جام جهانی چین داریم که در صورت لغو این اردو خللی در تمرینات تیم ایجاد نشود.


به گفته دادگر تقریبا 12 تیرانداز رشته تفنگ و تپانچه به دورتموند آلمان اعزام می شوند.


این مسئول ورزشی همچنین به طرح گلخانه ای کردن تمرینات تیم ملی اشاره کرد و گفت: تیراندازانی که بتوانند سهمیه کسب کنند، به صورت گلخانه ای تمرینات خود را ادامه خواهند داد و مورد حمایت قرار می گیرند.


دادگر اضافه کرد: در حال حاضر بین 30 تا 40 تیرانداز در اردوها حضور دارند، اما در صورت کسب سهمیه برنامه آماده سازی به صورت گلخانه ای و متمرکز بر نفراتی که کسب سهمیه کرده اند، انجام خواهد شد.


مسابقات جام جهانی تیراندازی هند و دومین مرحله انتخابی المپیک از دوم تا هشتم بهمن ماه برگزار شد و نمایندگان کشورمان به جز یک مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو نشدند.


جام‌های جهانی تیراندازی و انتخابی‌های المپیک به ترتیب دوم اردیبهشت 98 در پکن، سوم خرداد در مونیخ و سوم شهریور ماه سال آینده در ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها