کد خبر: 274487
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۵:۲۶:۰۰
| |

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

پروژه خطوط ریلی تهران - دماوند تا 1400 اجرایی می‌شود

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اجرای پروژه خط ریلی تهران – پردیس و دماوند تا سال 1400 خبر داد و گفت: اولویت نخست توسعه‌ شهرستان دماوند گردشگری است که با توجه به افزایش جمعیت در شرق استان، تقویت بخش حمل و نقل جاده ایی ضروری می‌باشد.

پروژه خطوط ریلی تهران - دماوند تا 1400 اجرایی می‌شود
کد خبر: 274487
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت الله ترکی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان منطقه در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان هایی که با برنامه فعالیت می کنند، مورد توجه بیشتری هستند، گفت: اگر نیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، عامل اصلی چالش های کنونی، مربوط به عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح است.


وی با بیان اینکه نگاه نخست یک شهرستان باید آمایشی باشد، افزود: برای داشتن یک برنامه ریزی منظم و منسجم با هدف تحقق اهداف بلند و تقویت توسعه یافتگی، لازم است رشد جمعیت را همواره مورد توجه قرار دهیم.


این مقام مسئول ادامه داد: در سال های آینده به صورت منطقه ای شاهد استقرار جمعیت عظیمی در شهرستان خواهیم بود که نگاه امایشی یک ضرورت است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، وضعیت از الان بدتر خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: سرانه جمعیتی شهرستان دماوند طبق سرشماری انجام شده، نزدیک به پنج درصد به تناسب شهرستان‌های دیگر بوده و رویکر جمعیتی بسیار بالاست.


ترکی در ادامه با اشاره به سند توسعه استان نیز افزود: این سند نقشه راه ادارات بوده و وظایف همه مشخص و تمامی اولویت ها ذکر شده است؛ اگر میخواهیم در شهرستان موفق باشیم باید مطالعه کنیم؛ درآمد پایدار از جایی به وجود می آید که مدیریت شهری و خدمات شهری را تعریف کنیم.

اولویت نخست توسعه‌ شهرستان دماوند گردشگری است


ترکی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه خط ریلی تهران - پردیس و دماوند اظهار داشت: در خصوص موضوع حمل و نقل عمومی و جاده‌ای مذاکراتی با نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم که مقرر شده از سال 98 طرح مطالعاتی خط ریلی تهران - پردیس و دماوند اغاز شود.


وی افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، یک کد اعتباری برای اجرای این پروژه تا شهرستان دماوند درنظر گرفته شد که امیدواریم تا 1400 این بخش حمل و نقل ریلی شهرستان دماوند انجام شود؛ با توجه به افزایش جمعیت در شرق استان تهران طی سال های آینده، دماوند نیازمند اجرای این پروژه است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به پروژه کمربندی شهردماوند نیز گفت: هم اکنون مطالعات پروژه سرهار به عنوان کمربندی غربی شهرستان انجام و بخشی از آن اجرا شده و اولویت نخست در بخش توسعه‌ حمل و نقل جاده‌ای، پروژه کمربندی و ریلی خط تهران، پردیس و دماوند است.


این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری شهرستان، تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در بخش‌ توسعه‌ای شهرستان که در برنامه آمایشی نیز مورد توجه است، شهرستان دماوند به عنوان حوزه گردشگری معرفی شد.


ترکی ادامه داد:30 نقطه را برای شناسایی بخش گردشگری پیش‌بینی کردیم که تاکنون هشت نقطه آن ارائه شده و بر اساس سند توسعه مبنای کار در دماوند حوزه گردشگری مد نظر قرار گرفته است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران همچنین به توسعه بخش ورزشی همچون پیست اسکی آبعلی اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات مختلف طبق نقشه ‌راهی که ترسیم شده، اجرایی خواهد شد.


ترکی افزود: همچنین اطلاعات پروژه تقاطع غیره مسطح بلوار بعثت دماوند امروز مورد بررسی قرار گرفت و قرار است در سال 1398 با تأکیدی که نماینده مردم در مجلس داشت، به صورت مشارکتی با شهرداری دماوند این پروژه انجام شود.

اعتبار 15 میلیارد تومانی جهت تکمیل بیمارستان حضرت فاطمه (س)


وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر دماوند و روند احداث این پروژه، گفت: این بیمارستان با مشارکت خیرین و نهادها در حال اجرا است که برای تکمیل آن 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است مقرر شد این میزان اعتبار مورد نیاز تقسیم‌ بر سه و توسط خیرین، منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: در صورت ادامه روند تکمیل پروژه و تامین منابع، تا هفته دولت سال 1398 بیمارستان حضرت فاطمه (س) به طور کامل افتتاح خواهد شد.


ترکی بیان داشت: هم اکنون 19 بیمارستان در تهران و نزدیک هفت بیمارستان نیز در شهرستان‌های استان تهران در حال احداث یا جایگزینی است که می توان گفت در دولت تدبیر و امید و از سال 1392 شاهد تقویت بخش بهداشت و درمان منطقه بودیم.


وی اضافه کرد: تا سال 1398 و 1399 سرانه‌ای که برای استان تهران در نظر گرفتیم در بخش بهداشت و درمان به میانگین کشوری خواهد رسید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای دماوند اثرگذار نیست


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خصوص رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دماوند، افزود: ما مخالف این اتفاق هستیم و در حوزه برنامه‌ریزی آنچه را که در شهر تهران نیز با عناوین مختلف ملاحظه می‌کنید، اعتقاد داریم که برای شهرستان دماوند اثرگذار نیست.


وی گفت: این موضوع باید به نقاط مختلف شهر ترویج پیدا کند که هم کسبه و هم اصناف آن را مدیریت کنند تا در سنوات آینده مشکلات مختلف نداشته باشیم.


لازم به ذکر است، در پایان این نشست از سند توسعه شهرستان دماوند رونمایی شد.


همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به همراه فرماندار شهرستان، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان منطقه با خانواده معظم شهید پاسدار فریدون کریمایی دیدار کردند.


شهید کریمایی متولد 1339 در 29 اسفند ماه سال 1360 در اهواز به عنوان نخستین پاسدار شهرستان دماوند به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها