کد خبر: 274512
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۷:۵۶:۰۰
| |

مدیرکل دین و روحانیت وزارت اطلاعات:

دشمنان فتنه 98 را کلید زده‌اند/ هوشیاری و وحدت را حفظ کنیم

سلیمی مدیرکل دین و روحانیت وزارت اطلاعات عنوان کرد: دشمنان برای سال آینده برنامه‌های زیادی را برای آسیب زدن به نظام تدارک دیده‌اند و فتنه 98 را کلید زده‌اند که باید هوشیار باشیم.

دشمنان فتنه 98 را کلید زده‌اند/ هوشیاری و وحدت را حفظ کنیم
کد خبر: 274512
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سلیمی گفت: باید دولتمردان معیشت مردم را حل کنند و امروز که دچار ناهنجاری هایی در اجتماع شده‌ایم باید مراقب باشیم و بدانیم انقلاب ما دینی و اسلامی و توام با معنویت بود.

شانزدهمین کارگاه و همایش آموزشی مدیران و کارکنان حراست سازمان تبلیغات اسلامی و مجامع وابسته با محور صیانت هوشمندانه از فرهنگ دین داری و فرهنگ عمومی با کارکردهای رصد و دیده بانی و هشداردهی و اینده نگری و تصمیم سازی موثر امروز در قزوین به کار خود پایان داد.

سلیمی مدیرکل واحد دین وروحانیت وزارت اطلاعات در آخرین روز این همایش که درباغستان برگزار شد گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به باورهای دینی می خواهند فرهنگ عاشورا را دستخوش حوادثی کنند تا به ریشه دین آسیب بزنند و اگر دقت نکنیم و مراقب نباشیم دچار آسیب های زیادی خواهیم شد.

وی افزود: نباید بگذاریم تا عزاداری های ما از محتوای دینی خالی شود و دشمن از آن سوء استفاده کند.

سلیمی تصریح کرد: امام فرمودند هیچوقت از این که دشمنان که بگویند حمله نظامی می کنیم نترسید اما از دشمنی که به داخل آمده تا از درون خودتان به ما آسیب بزند هراس داشته باشید.

وی بیان کرد: ‌اینکه دشمنان گفتند نمی گذاریم چهل سالگی انقلاب جشن گرفته شود با برنامه بود اما با درایت و تدبیر رهبری این نقشه نیز خنثی شد و با افتخار وارد دهه پنجم انقلاب شدیم.

سلیمی تصریح کرد: امسال در راهپیمایی روز 22 بهمن جمعیت هیچ شهر و استانی نسبت به سال گذشته کاهش نداشت و برخی مناطق بیشتر هم شد و با برگزار جشن چهل سالگی موجب نا امیدی دشمن شدیم.

وی اظهارداشت: امروز دشمن دنبال جنگ ترکیبی است و برخی از خودی ها به شرایط ویژه توجه ندارند و در مسیر دشمن گام برمی دارند.

سلیمی تصریح کرد: باید دولتمردان معیشت مردم را حل کنند و امروز که دچار ناهنجاری هایی در اجتماع شده‌ایم باید مراقب باشیم و بدانیم انقلاب ما دینی و اسلامی و توام با معنویت بود و نباید به خاطر مسائل مادی آن را زیر سوال ببریم.

وی اظهارداشت: دشمن دنبال ترویج بی بند و باری، ازدواج سفید و گسترش فساد و بی اخلاقی استو با جنگ ترکیبی شامل جنگ اطلاعاتی، سایبری، شورش خیابانی و عملیات ایذایی تلاش می کند فضا را نا آرام کرده و برخی نیز روی مشکلات مردم موج سواری می کنند.

مدیرکل دین و روحانیت وزارت اطلاعات یادآورشد: می خواهند به اعتماد ایجاد شده بین ولایت و مردم آسیب بزنند لذا حتی مشکلات اقتصادی را به رهبری منتسب می کنند که ما باید خیلی مراقب باشیم، هر چند نقش رهبری نظام برجسته است و دشمن اعتراف کرده با یک سخنرانی ولی فقیه همه توطئه ها خنثی می شود اما نباید بی تفاوت باشیم و بگویبم خدا انقلاب را نگه می دارد و حفظ هوشیاری ضروری است.

سلیمی اضافه کرد: با ناکارآمد جلوه دادن نظام در رسیدگی به معیشت و اشتغال، اختلال در امور فرهنگی، مهار نفوذ گفتمان ایران در منطقه می خواهند به ما ضربه بزنند اما ناکام مانده اند و ما چون به برکت رهبر فرزانه اقتدار زیادی پیدا کرده ایم می خواهند ما را سرگرم داخل کنندو با ایجاد شکاف و رخنه بین مردم و مسئولان بذر ناامیدی در جامعه بپاشند و برای انتخابات آینده هم برنامه دارند لذا باید مراقب باشیم دشمن موج سواری نکند.

سلیمی بیان کرد ریزش سرمایه اجتماعی نظام و ایجاد نا امیدی از دیگر برنامه های دشمن است به همین دلیل امروز به بصیرت و وحدت نیازمندیم و باید دقت کنیم تا برخیانتقادها موجب یاس و ناامیدی مردم نشود.

وی اظهارداشت: این روزها کاری کرده‌اند تا به دلیل مشکلات اقتصادی جوری تبلیغ کنند تا مردم برای خرید هجوم بیاورند تا کمبود در جامعه دیده شود اما اگر مردم الگوی مصرف را رعایت کنند هیچ مشکلی نداریم، چرا باید مصرف بنزین ما معادل کشور چین باشد همه تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی مردم را به سمت اصلاح الگوی مصرف سوق دهیم.

سلیمی تصریح کرد: دشمنان همچنین توانمندسازی نیروهای مخالف نظام را در دستور کار قرار داده‌اند و عربستان و آمریکا و اسرائیل هم داستان شده‌اند و رویکرد آنها در تداوم و تشدید تحریم برای فشار به مردم و بیان مسایل حقوق بشر است تا اعتراض مردم بالا برود و مذاکره مجدد را با شرایط حقیرانه تحمیل کنند.

سلیمی گفت: یکی از راه‌های تحریم دشمن این است که تنها راه نجات کشور را مذاکره با امریکا عنوان کنند و خدشه وارد کردن به جایگاه رفیع ولایت از دیگر برنامه های بدخواهان است.

وی بیان کرد: مگر می توان با افراد خون آشامی که زیر امضای خود زده اند دوباره مذاکره کرد اما امروز شاهدیم برخی با طرح مسائلی چون شورای رهبری، ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان، زیر سوال بردن نهادهای زیر مجموعه نهاد رهبری و انتقادهای ساختارشکنانه می خواهند در مسیر دشمن حرکت کنند.

سلیمی اضافه کرد: دستاوردهای نظام اسلامی بی نظیر است اما حتی برخی داخلی ها هم نمی خواهند آن را باور کنند و به بهانه حقوق بشر می خواهند ما را زیر سوال ببرند در حالی که در همین کشور فرانسه این همه حقوق مردم نادیده گرفته می شود ولی کسی معترض نیست.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های دشمن این است که می خواهند حضور منطقه ای ایران را زیر سوال ببرند و بگویند ایران منشا ناامنی است.

سلیمی گفت: دشمنان برای ایجاد نارضایتی و نا امیدی برای سال آینده برنامه دارند و فتنه 98 را کلید زده اند و باید هوشیار باشیم و نگذاریم این نقشه ها عملی شود.

وی فعالیت در حراست را کاری حساس و مهم دانست و اظهارداشت: کسانی که در حوزه حراست مشغول خدمتند باید آستانه تحمل بالایی داشته باشند و مشاور مدیران باشند و به جای مچ گیری همراهی و دستگیری کنند.

سلیمی اضافه کرد: مدیران حراست باید تقوی پیشه کنند و پس از اصلاح خود مشاوری امین برای دستگاه اجرایی و مدیران باشید و با سعه صدر امور را پیگیری و عملی کنند و با گذشت و امانتداری در اصلاح وضعیت کمک کنند.

وی اظهارداشت: کسانی که در واحدهای حراست مشغول خدمت هستند نباید به هیچ حزب سیاسی گرایش داشته باشند بلکه با حفظ استقلال خود در مسابل مالی دقت و مراقبت کنند و رویکردشان به هیچوجه مچ گیری نباشد بلکه دست گیری باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها