کد خبر: 274522
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

رئیس دیوان محاسبات کشور:

4 میلیون و 200 هزار میلیارد تومان اموال دولتی ثبت سادا شد

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: ارزش اموالی که در سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت شده، 4 میلیون و 200 هزار میلیارد تومان است و حال آنکه اگر همه اموال دولت شناسایی شود رقمی پنج برابر این خواهد بود.

4 میلیون و 200 هزار میلیارد تومان اموال دولتی ثبت سادا شد
کد خبر: 274522
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل آذر گفت: یکی از مشکلات در ثبت اموال در سامانه سادا این است که برخی از این اموال ظاهرا شناسنامه دولتی دارند اما سند مالکیت جمهوری اسلامی را ندارند.


وی افزود: یک مِلک دولتی شناسایی شده که هفت بار خرید و فروش شده و حال آنکه به دولت تعلق داشته و نیاز است کارگروهی برای شناسایی این موارد در استان ها تشکیل شود.


وی با اشاره به اصلاحاتی که در نحوه استفاده از اسناد خزانه صورت گرفته، افزود: با کمک نمایندگان مجلس توانستیم از اسناد خزانه برای پیش پرداخت قراردادها و پروژه ها هم در بخش های مختلف مالی علاوه بر پرداخت بدهی های خطی استفاده کنیم.


وی اظهار داشت: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای دستگاه‌های دولتی است و مدیران باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.
رئیس دیوان محاسبات افزود: از دیگر تغییراتی که با هدف کمک به دستگاه های اجرایی انجام شد، تغییر زمان پایان سال مالی برای بودجه های جاری و عمرانی از اسفندماه به شهریورماه است.

گزارش نهایی حسابرسی عملکرد اقتصاد مقاومتی در 98


وی از نهایی شدن تهیه گزارش حسابرسی عملکرد اقتصاد مقاومتی در سال 98 خبر داد و افزود: استانها نیز می توانند در این زمینه کار کنند و این مورد را مغفول نگذارند و اگر کاری شده است، منعکس کنند.


رئیس دیوان محاسبات، مهمترین مشکل مدیران را خوانش قوانین و درک درست آن بیان کرد و افزود: مدیران ما پاکدست هستند و دیوان محاسبات نیز مشاوری امین برای کمک به آنها است.


آذر با بیان اینکه نظارت مالی باید مستمر، پیشگیرانه و هدایتگرانه باشد، افزود: در قالب بودجه دستگاه اجرایی، مدیر در خط مقدم قرار دارد و برای ما سرمایه های انسانی مهم اند.


وی با بیان اینکه در همه کشورها، حفظ سرمایه انسانی بر سرمایه فیزیکی رجحان دارد، افزود: دیوان محاسبات نیز این نگاه را دارد و حفاظت و مراقبت از سرمایه های انسانی را در اولویت دارد. آذر، از اجرای طرح بینا به منظور ارائه آموزش‌های حقوقی به مدیران و اجرایی نمودن رویکرد نظارت مستمر، پیشگیرانه و هدایتگر و ارتقای توانمندی و مهارت های روسا و مدیران دستگاه های اجرایی و تاثیر آن بر استقرار انضباط مالی، کاهش تخلفات مالی و اداری، سرعت بخشیدن به انجام ماموریت ها و تکالیف محوله در سراسر کشور خبر داد.


رئیس دیوان محاسبات با بیان این که هدایتگری و مشورت با داشتن اطلاعات مالی و ارائه آنها امکانپذیر است، افزود: بارها گفته ایم که برخی از شرکت ها مانند شستا اطلاعات خود را در اختیار ما نمی گذارند.


وی با اشاره به برخی از تغییرات در رویکرد دیوان محاسبات تصریح کرد: ما رویکرد خود را از حسابرسی صرف به سمت عملکرد مدیران تغییر داده ایم و اگر مدیری خروجی مثبتی داشته باشد و مستندات خود را ارائه کند، قابل تقدیر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها