لاوروف و چاووش اوغلو درباره سوریه گفت وگو کردند

وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای حل و فصل مساله سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) مذاکره کردند.

لاوروف و چاووش اوغلو درباره سوریه گفت وگو کردند
کد خبر: 274526
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب گفت: مذاکره تلفنی سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو به ابتکار طرف ترکیه‌ای برگزار شد.


وزیران خارجه روسیه و ترکیه درخصوص وضعیت موجود در سوریه و تلاش هایی که توسط آنها در چارچوب روند صلح آستانه دنبال می شود تبادل نظر کردند.


دو طرف بر عزم متقابل و اشتراک رویکردها در مساله مبارزه با عناصر تروریستی در سوریه برای تثبیت اوضاع این کشور و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی تاکید کردند.


وزرای خارجه روسیه و ترکیه در ادامه گفت وگوی تلفنی، برخی مسائل مربوط به دیدارهای آتی دو کشور در سطح عالی را بررسی کردند.


گفتنی است، روند صلح آستانه از دو سال پیش برای حل و فصل سیاسی و پایان دادن به بحران در سوریه آغاز شده است و ایران، روسیه و ترکیه شرکت کنندگان این روند هستند.


سه کشور تاکنون با مشارکت طرف های سوری شامل رهبری سوریه و مخالفان دولت این کشور، 11 نشست برگزار کرده اند ضمن اینکه سران سه کشور چهار دور با یکدیگر دیدار داشته اند.


در چارچوب روند صلح آستانه، دستاوردهای مهمی همچون تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و ایجاد چهار منطقه امن در این کشور به دست آمده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها