مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مطرح کرد:

صرف چهار درصد از هزینه توسعه مخازن نفت برای مسئولیت های اجتماعی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد که چهار درصد از هزینه توسعه و نگهداری مخازن نفتی، برای مسئولیت های اجتماعی مناطق نفت خیز هزینه می شود.

صرف چهار درصد از هزینه توسعه مخازن نفت برای مسئولیت های اجتماعی
کد خبر: 274555
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۰۸:۲۳:۴۸

اعتمادآنلاین| احمد محمدی در نشست پیش بینی برنامه های بهره دهی چاه های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای نیمه اول سال 98، به طرح توسعه و نگهداشت 28 مخزن نفتی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیر جنوب اشاره کرد ولی به هزینه توسعه ونگهداشت مخازن نفتی جنوب اشاره نکرد.


وی بیان کرد: از طرح توسعه و نگهداشت 28 مخزن نفتی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیر جنوب ، 11 مخزن در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توسعه می یابند که بسته های قراردادی توسعه این مخازن در سال 98 انجام می شود.


محمدی تصریح کرد که انرژی نفت در همه بخش های توسعه ای کشور نقش دارد.


وی گفت: انجام مسئولیت های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی دقیق و منسجم دارد و فعالیت های این حوزه باید متناسب با توسعه پایدار به گونه ای باشد که مردم نتایج آن را در زندگی خود احساس کنند.


وی بر اجرای طرح های توسعه ای بخش نفت در گچساران تاکید کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح های توسعه مخازن نفتی در گچساران ، زمینه اشتغال شمار زیادی جوان بیکار فراهم می شود.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تلاش مدیر عامل، مدیران و کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تحقق برنامه های تولید نفت قدردانی کرد.
محمدی با اشاره به جایگاه گچساران به عنوان منطقه حیاتی و اقتصادی انرژی کشور گفت: گچساران به دلیل داشتن مخازن عظیم نفتی بویژه تلمبه خانه گوره به عنوان پایانه صادرات نفت مناطق نفت خیز جنوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از موفق ترین شرکت های تولید نفت در بخش صنعت نفت است که توانسته به تولید تعهد شده خود با بیش از 600 هزار و 120هزار بشکه نفت در 6 ماهه گذشته دست یابد که نشان از مدیریت یکپارچه و جهادی در گچساران دارد.


محمدی رعایت اصول و مقررات HSE در واحدهای عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت هر سه عنصر ایمنی ، بهداشت و محیط ریست در شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب باید نهادینه شود.


محمدی با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در توسعه کشور تاکید کرد که خدمات و امکانات رفاهی باید به طرف همکاران عملیاتی سوق داده شود.


وی ابراز کرد: اختصاص امتیاز به نخبگان صنعت نفت در همه رشته ها یکی از برنامه های کاری پیش روی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.


شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، (NISOC) یکی از شرکت‌های زیرمجموعهٔ شرکت ملی نفت ایران است. این شرکت، هم‌اکنون بیش از 80 درصد نفت و 16 درصد گاز ایران را تولید می‌کند.


این شرکت روزانه معادل 4 میلیون بشکه نفت خام، 800 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و 150 هزار بشکه میعانات گازی تولید می کند.


شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بزرگترین تولید کننده نفت ایران و یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی در جهان است .


این شرکت دارای پنج شرکت بهره بردای نفت و گاز تابعه شامل کارون ، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجد سلیمان است که بر اساس موقعیت جغرافیایی و میدان های اصلی تحت اختیار نام گذاری شده وفعالیت می کنند.


مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست گفت: حوزه فعالیت این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر واقع شده است.


هوشنگ صیدالی ایجاد فرصت های شغلی فراوان برای اشتغال در طرح های پیمانکاری و نیز فراهم آمدن زمینه توسعه و پیشرفت شغلی صنعتگران، کسبه و رونق اقتصاد عمومی در گچساران را از نتایج فعالیت های صنعت نفت در این شهرستان دانست.


وی با تاکید بر اجرای برنامه های توسعه ای در این شهرستان ، تکمیل ساختمان پنج طبقه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، نوسازی ناوگان ترابری متناسب با عملیات بهسازی و توسعه جاده های واحدهای عملیاتی و ترفیع چارت های سازمانی این شرکت را خواستار شد.


صیدالی اظهار داشت: با نگاه ویژه مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب بیمارستان 64 تختخوابی گچساران با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا است و بزودی افتتاح می شود.


شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با 10 واحد بهره بردار، هفت کارخانه نمک زدایی، 12 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع،سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغار و دالان مستمل بر 12 دستگاه شیر گاه و لخته گیر مایع ، 6 واحد آبرسان، 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، سه ایستگاه برق فشار قوی و بیش از هفت هزارو 500 کیلومتر خطوط لوله چهار تا 52 اینچ دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها