انتشار فراخوان هفتمین جشنواره «نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت»

فراخوان هفتمین جشنواره «نوشتارها و وب سایت‌های موسیقی در اینترنت» در حالی منتشر شد که بخش گفتگو از دوره فعلی این رویداد حذف شده است.

انتشار فراخوان هفتمین جشنواره «نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت»
کد خبر: 274598
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فراخوان هفتمین جشنواره «نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت» در حالی طی روزهای گذشته منتشر شد که بخش گفتگو از دوره فعلی این رویداد حذف شده است.

هفتمین «جشنواره‌ نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت» روز 24 اسفندماه سال جاری با حمایت موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، گروه «ژی» و فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 17 اسفندماه به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کنند. دبیری این دوره جشنواره را پوریا رمضانیان به عهده دارد این در حالی است که محمدرضا فیاض، کیاوش صاحب نسق، هومان اسعدی، نرگس ذاکرجعفری و بهرنگ تنکابنی اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند.

در متن فراخوان این دوره آمده است:

«هفتمین جشنواره‌ی نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت» در شش شاخه‌ مختلف برگزار می‌شود:

1 - ﻣﻘﺎﻟﻪ‌ علمی‌-تحقیقی (دربردارنده‌ تحلیل روش‌مند و منابع مستند)

2- مقاله‌ عمومی (دربردارنده‌ دیدگاه شخصی نویسنده)

3- نقد

4- ترجمه

5- یادداشت

6- گزارش

این جشنواره در دو بخشِ الف) اصلی (ویژه‌ نویسندگان در فضای اینترنت) و ب) جنبی (ویژه‌ روزنامه‌نگاران) و نیز سایت برگزیده، برگزار می‌شود. ضمن اینکه در مراسم اختتامیه‌ جشنواره جوایزی به برگزیدگان هر شاخه اهدا خواهد شد.

مهلت ارائه‌ آثار به دبیرخانه جشنواره 17 اسفندماه سال جاری است و دریافت آثار تنها به‌صورت آن‌لاین و ازطریقِ ایمیل musicfestival.ir@gmail.com امکان‌پذیر است.

لازم به توضیح است، جشنواره‌ نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت تا کنون با همت نهادها و برگزارکنندگان ارجمندی به حیات خود ادامه داده است.

اولین و دومین دوره این رویداد با همت خانه‌ موسیقی و موزه‌ موسیقی در خانه‌ هنرمندان، سومین دوره‌ به همت فرهنگ‌سرای ارس‌باران و موسسه‌ فرهنگی‌وهنری «ماهور»، چهارمین دوره به همت دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی و فرهنگسرای نیاوران، پنجمین و ششمین دوره به همت موسسه‌ فرهنگی‌وهنری «رادِ نواندیش» و فرهنگ‌سرای ارسباران برگزارشده است.

اهداف جشنواره:

1- ایجاد انگیزه در نویسندگان فضای مجازی و شناسایی برترین سایت‌های حوزه‌ی موسیقی به زبان فارسی

2- جلب توجه اهالی موسیقی به فعالیت‌های اینترنتی در این حوزه

3- معرفی استعدادها و نویسندگان برتر موسیقی در فضای مجازی

4- نقد و ارزیابی حوزه‌ سایت‌های موسیقی

5- ارتقای سطح کیفی سایت‌های حوزه‌ موسیقی

6- گسترش حوزه‌ مخاطب در خصوص سایت‌های موسیقی

تعاریف کلی:

1- جشنواره صرفاً در حوزه‌ سایت‌ها و وبلاگ‌های حوزه‌ موسیقی که به زبان فارسی مطلب منتشر می‌کنند برگزار می‌شود. (تبصره: شرکت وب‌سایت‌های دو یا چندزبانه که زبان‌ اول آنها فارسی باشد نیز بلامانع است.)

2- رقابت در دو بخش اصلی و جنبی و در رشته‌های مشابه برگزار می‌شود:

الف- بخش اصلی به نوشته‌هایی اختصاص دارد که نخستین بار منحصراً در فضای مجازی منتشر شده باشند.

ب- بخش جنبی به نوشته‌هایی اختصاص دارد که ابتدا در یکی از نشریات کاغذی منتشر شده و سپس با اراده و آگاهی مولف در فضای مجازی بازنشر شود یا صرفاً در پایگاه الکترونیکی روزنامه‌ها، مجلات (رسمی) یا خبرگزاری‌ها انتشار یافته باشد.

3- رقابت در رشته‌های 1- ﻣﻘﺎﻟﻪ‌ علمی، 2- مقاله‌ عمومی، 3- نقد، 4- ترجمه، 5- یادداشت، 6- گزارش و 7- سایت برگزیده به انجام می‌رسد.

شرایط شرکت در جشنواره:

1- فقط آثاری از وب‌سایت‌ها می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که تاریخ انتشار آن‌ها از 25 بهمن سال 1395 تا 17 اسفند سال جاری باشد.

2- آثار باید در قالب Word یا PDF الزاماً به همراه آدرس اینترنتی صفحه‌ای که در آن منتشر شده‌اند، فرستاده شود. آثاری که فاقد آدرس انتشار باشند یا در آدرس درج‌شده‌شان به هر دلیل محتوای دیگری دیده شود داوری نخواهند شد.

3- هر فرد حداکثر می‌تواند دو اثر در جشنواره شرکت دهد، حتی اگر یکی از چند مولفِ یک مقاله‌ واحد باشد. این دو اثر در هر زمینه و بخشی می‌تواند باشد. اما تأکید می‌شود که هر فرد فقط دو اثر می‌تواند ارسال کند و نه بیشتر. [بدیهی‌است‌که براساسِ این بند، نتیجه می‌شود: «هر فرد نمی‌تواند برای بیش از دو رشته اثر ارسال کند. خواه هر دو اثرِ مؤلف در بخش اصلی باشد، خواه یکی از آثار در بخش اصلی و دیگری در بخش جنبی.»] تبصره: چنانچه فردی بیش از دو اثر در یک رشته به جشنواره ارسال کند، از میان آثار ارسالی‌اش فقط دو اثر به‌صورت تصادفی (رَندُم) انتخاب شده و در مسابقه شرکت داده می‌شود.

4- آثاری که توسط یک تیم نوشته‌شده‌است می‌توانند با معرفی یک نماینده (نویسنده‌ مسئول) در جشنواره شرکت کنند.

5- آثار ارسال‌شده باید «قابل جستجو» در اینترنت باشند (مطالبی که روی کانال‌هایی مانند تلگرام منتشر شده‌اند مجوز شرکت در جشنواره را ندارند.)

6- آثار ارسالی به جشنواره باید رایگان در اختیار عموم قرار گرفته‌شده‌باشند.

7- آثار ارسالی به جشنواره باید با اراده‌ یا اجازه‌شخص مؤلف (یا مؤلفان) روی اینترنت انتشار یافته‌باشد. توجه: هیأت داوران می‌تواند بنا به صلاح‌دید، اثری را در شاخه‌ای جز آن‌چه مورد ادعای مؤلف است، داوری کنند. آثاری که بدون تعیین شاخه فرستاده شوند با نظر هیأت داوران در یکی از شاخه‌های شش‌گانه قرار می‌گیرند.

شیوه‌ ارسال آثار به جشنواره:

1- فایل آثار به همراه لینک صفحه‌ای اینترنتی اثر در قالب‌های یاد شده در بند «ج» حداکثر تا تاریخ 1397/12/17 به آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ارسال شود. این تاریخ تمدید نخواهد شد. تبصره: متن مبدأ آثارِ «بخش ترجمه» باید در یک فایل جداگانه در قالب‌های یادشده همراهِ اصل اثر ضمیمه شود. اثر ضمیمه شود.

2- فایل آثار ارسالی باید حاوی مشخصات دقیق صاحب اثر (1- نام و نام خانوادگی 2- نام پدر 3- شماره شناسنامه 4- آدرس سکونت 5- تلفن 6- ای‌میل متعلق به صاحب اثر یا نویسنده‌ مسئول) به جشنواره ارسال شود. تذکر: درصورتی‌که مشخصات مذکور در بند «د» جعلی یا ناقص باشد، آثار از رقابت‌ها حذف خواهند شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها