کد خبر: 274638
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۷:۱۳
| |

کاهش قیمت طلا به کمترین رقم دو هفته گذشته/ اونس جهانی 1309 دلار

با تقویت دلار، قیمت طلا در معاملات امروز به کمترین میزان در دو هفته گذشته برابر با 1309.10 دلار در هر اونس رسید اما نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

کاهش قیمت طلا به کمترین رقم دو هفته گذشته/ اونس جهانی 1309 دلار
کد خبر: 274638
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۷:۱۳

اعتمادآنلاین| پس از اینکه دلار به دنبال آمارهای اقتصادی قوی تر از انتظار آمریکا، خسارات خود را جبران کرد، قیمت طلا در معاملات امروز به کمترین میزان در دو هفته گذشته رسید اما نگرانی در مورد رکود در رشد اقتصادی در جهان مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.22 دلار کاهش 1309.10 دلار فروخته شد که کمترین رقم از 14 فوریه به شمار می رود.

ارزش دلار از کمترین رقم 3 هفته گذشته به بالاترین رقم 10 هفته گذشته در برابر ین بازگشته و اندکی بالاتر از ارزهای مهم بین المللی است.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور عملکردی قوی تر در سه ماهه چهارم داشته و رشد ناخالص داخلی این کشور به 2.9 درصد در سال گذشته رسیده است که اندکی کمتر از هدف سالانه 3 درصد برای سال 2018 بوده است.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار گفت: «علی رغم فشار کاهشی که هم اکنون برای طلا به علت افزایش اندک ارزش اوراق قرضه و تقویت دلار شاهد هستیم اما روند حرکت طلا در طولانی مدت اساسا هنوز افزایشی است.»

لو افزود: «آمارهای اقتصادی آسیا به طرز چشمگیری تضعیف شده است و همچنان نشان می دهد که رشد اقتصاد این قاره شروع به کاهش کرده است.» وی ادامه داد طلا با ضعف اقتصادی گسترده تقویت شده است.

با کاهش سفارش ها با بیشترین سرعت از زمان بحران مالی جهانی، فعالیت کارخانه ها در چین در ماه فوریه به کمترین میزان در 3 سال گذشته رسیده است.

همچنین فعالیت کارخانه های ژاپن در ماه فوریه با بیشترین سرعت در 2 سال و نیم اخیر کاهش یافته است.

وینگ فانگ، تحلیلگر بازار هنگ کنگ در یادداشتی نوشت: طلا از لحاظ فنی، سطح مقاومتی 1320 دلار را از دست داد و تقویت لازم از جلسه استماع جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو و اخبار منفی از مذاکرات تجاری آمریکا و چین را دریافت نکرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها