هر گونه حضور نظامی خارجی غیرقانونی، اشغالگری است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که دمشق هر گونه حضور نظامی خارجی غیرقانونی در کشورش را اشغالگری می‌داند.

هر گونه حضور نظامی خارجی غیرقانونی، اشغالگری است
کد خبر: 274743
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۷:۰۴:۴۴

اعتمادآنلاین| بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر حفظ 200 تن از نظامیان خود در سوریه گفت: دمشق با هرگونه حضور نظامی خارجی بدون موافقت دولت سوریه به عنوان اشغالگری برخورد می‌کند.

وی افزود: سوریه آماده همکاری با گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه به منظور تسریع روند گفت‌وگوی سوری سوری است. قانون اساسی و تمام امور مربوط به آن مسئله‌ای حاکمیتی است که فقط ملت سوریه بدون دخالت خارجی درباره آن تصمیم خواهند گرفت.

جعفری در جریان سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت گفت: سوریه بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر پایان حضور غیرقانونی نیروهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و ترکیه در اراضی خود و ائتلاف بین‌المللی تأکید می‌کند و اظهارات خصمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر حفظ بخشی از نیروهای خود در سوریه را محکوم می‌کند و با هرگونه حضور نظامی غیر قانونی به عنوان اشغالگری برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: هرگونه روند سیاسی که ادامه مبارزه با تروریسم و پایان دادن به حضور غیرقانونی بیگانگان در خاک سوریه و همچنین حفظ وحدت و تمامیت ارضی و استقلال آن را مورد توجه قرار ندهد راه‌حلی غیرواقعی است و نمی‌توان هیچ افقی برای آن ترسیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها