کد خبر: 274751
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۷:۳۵:۳۲
| |

پمپئو:

واشنگتن به ادامه مذاکرات با کره‌شمالی امیدوار است

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از شکست مذاکرات سران آمریکا و کره‌شمالی در هانوی گفت: واشنگتن به شدت امیدوار است به میز مذاکرات برگردد و همچنان در خصوص مساله غیراتمی شدن با پیونگ‌یانگ گفت‌و‌گو کند.

واشنگتن به ادامه مذاکرات با کره‌شمالی امیدوار است
کد خبر: 274751
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۷:۳۵:۳۲

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» پس از مذاکره با همتای فیلیپینی خود در مانیل در نشست خبری گفت: آمریکا به شدت امیدوار است به میز مذاکرات برگردد و همچنان در خصوص مساله غیراتمی شدن با کره شمالی گفت‌و‌گو کند و در نهایت صلح و ثبات کره‌شمالی را تضمین کرده و زندگی و رفاه مردم این کشور را بهبود و مساله غیراتمی شدن را تحقق بخشد.


وی با تکرار ادعای ترامپ در نشست هانوی در مورد شکست این مذاکرات گفت: رهبر کره‌شمالی در این نشست خواستار لغو همه‌جانبه تحریم‌ها شده بود اما در عوض شرایط کره‌شمالی در ازای این درخواست، تقریبا مبهم بود.


دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، ترامپ این نشست را عصر روز پنجشنبه نیمه‌کاره رها کرد و در کنفرانسی خبری ادعا کرد که کره شمالی به دنبال زیاده خواهی بوده است؛ موضوعی که چند ساعت بعد وزیر خارجه کره شمالی آن را رد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها