کد خبر: 274758
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ جمعه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷

از نظرات مثبت و منفی در آستانه بررسی پالرمو در مجمع تشخیص تا جلسه جامعه روحانیت مبارز با چهره‌های شاخص اصولگرا

واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به بررسی لوایح FATF و گمانه‌زنی‌ها درباره قوت گرفتن رد لایحه پالرمو در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص، واکنش توییتری کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نسبت به انتقادها درباره نظارت استصوابی و پاسخ عبدی به او و صحبت‌های سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره مذاکره با چهره‌های شاخص اصولگرا از جمله مهم‌ترین خبرهای سیاسی امروز بود.

از نظرات مثبت و منفی در آستانه بررسی پالرمو در مجمع تشخیص تا جلسه جامعه روحانیت مبارز با چهره‌های شاخص اصولگرا
کد خبر: 274758
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام؛ با سرخط خبرهای سیاسی اعتمادآنلاین ؛ امروز جمعه 10 اسفند ماه با شما هستیم؛

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تعداد مخالفان پالرمو نسبت به گذشته بیشتر شده گفت: بعید است در جلسه روز شنبه همه ثبت‌نام کنندگان، بتوانند نظرات خود را درباره این لایحه مطرح کنند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که آیا قرار است جامعه روحانیت به یک مدل ائتلافی و انتخاباتی تشکل‌های اصولگرا با لیدری خود برسد، گفت تاکنون سخنی در این باره مطرح نشده است. او همچنین تاکید کرد که جلسه با چهره‌های شاخص اصولگرا را هم در دستورکار خود دارند.

جمعی از چهره‌های اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند: از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با هر سلیقه سیاسی انتظار می‌رود در مورد پیمان‌های FATF تسلیم شانتاژهای مصلحت‌ستیز نشوند و با تصویب این لوایح، مانع تکرار مشکلات مشابه گذشته شوند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود با لحنی کنایه‌آمیز خطاب به منتقدان نظارت استصوابی نوشت: هر وقت من انتخاب نشوم، انتخابات مهندسی شده است. هر وقت من تایید نشدم، نظارت قانونی بد است. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در واکنش به این توییت نوشت: هیچ دلیلی برای نادرستی ادعای این شورا بهتر از وجود سخنان غیرحقوقی و جدلی سخنگوی آن نیست.

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد گفت: شما گفتید که تا برجام نباشد، مشکلات کشور حل نمی‌شود و حتی، مشکل آب را با برجام گره زدید ولی حالا می‌گویید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود. مگر مشکل آب با برجام حل شد که این مشکل حل شود؟

محمدباقر قالیباف گفت: در حوزه کارکردی و اجرایی قادر هستیم با همین مشکلات و وجود چالش‌های اقتصادی به آرامش رسیده و مسیر خود را ادامه می‌دهیم. جای نگرانی نیست چراکه این‌‌ها ضعف‌های ماست و در عین حال که تهدیدهایی جدی محسوب می‌شوند، بزرگ‌ترین فرصت‌ها نیز همین مسائل هستند.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس تاکید کرد: عدم جمع‌بندی در خصوص پالرمو نشان‌دهنده ضعف در تصمیم‌گیری به موقع در قبال مسائل سیاسی آن هم به دلیل اختلافات است. او با بیان اینکه مجلس تصمیم خود را در این خصوص اعلام کرده گفت: اگر مجمع تصمیم گرفت که پالرمو و CFT را تصویب نکند باید بپذیرند که اگر مشکلی پیش آمد جوابگوی تبعات آن باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها