آمریکا حضور «پ.ک.ک» در لیست تروریستی را تمدید کرد

وزارت خارجه آمریکا نام گروهک «پ.ک.ک» را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حفظ کرده و مدعی شد که با ترکیه برای مبارزه با آنها همکاری می‌کند.

آمریکا حضور «پ.ک.ک» در لیست تروریستی را تمدید کرد
کد خبر: 274773
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم حمایت‌های واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، اما گروهک حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» در لیست گروه‌های تروریستی باقی می‌ماند.

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه بعد از بررسی مجدد، نام حزب کارگران کردستان را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حفظ کرد... پ.ک.ک ابتدا در سال 1997 یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شد».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وزارت خارجه آمریکا با اطمینان دادن به افکار عمومی داخلی و جامعه بین‌المللی درباره باقی‌ماندن پ.ک.ک در لیست گروه‌های تروریستی، توضیح داد: «علاوه بر تداوم وضعیت کنونی، پ.ک.ک همچنین از سال 2001 تحت دستور اجرایی 13224، از نظر جهانی نیز به‌عنوان (سازمان) تروریستی خاص شناخته می‌شود».

با وجود حمایت‌های تسلیحاتی و لوجستیکی مداوم آمریکا از یگان‌های مدافع خلق (YPG) در سوریه، این بیانیه اما ادعا می‌کند که واشنگتن با ترکیه و دیگر متحدانش تلاش کرده تا تهدیدات تروریستی پ.ک.ک را خنثی کرده و قویا متعهد است تا در نبرد ترکیه با منابع مالی پ.ک.ک همکاری کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها