کد خبر: 274822
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۰۹:۰۰:۴۲
| |

وزیر دفاع استرالیا استعفا کرد

وزیر دفاع استرالیا با اعلام اینکه از سمتش کناره‌گیری می‌کند، اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی ماه مه نیز شرکت نخواهد کرد.

وزیر دفاع استرالیا استعفا کرد
کد خبر: 274822
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۰۹:۰۰:۴۲

اعتمادآنلاین| این استعفا از سوی کریستوفر پاین، وزیر دفاع استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دولت راست میانه اسکات موریسون، نخست‌وزیر با شکست سنگینی روبروست.

موریسون به تمامی کرسی‌های پارلمانی تحت کنترل دولت ائتلافی خود نیاز دارد اما این فرصت به دلیل موجی از بازنشستگی قریب‌الوقوع قانونگذاران کنونی از حوزه‌های انتخابی که تنها با یک کرسی برتری دارند، تضعیف شده است.

وزیر دفاع استرالیا گفته که پس از بیش از 25 سال بودن در پارلمان می‌خواهد کناره گیری کند و مطمئن است که با وضعیت خوبی کرسی خود را در حوزه انتخابی استورت، واقع در ایالت «استرالیای جنوبی» ترک می‌کند.

پاین در بیانیه‌ای در وبسایتش نوشت: مطمئنم که حزب لیبرال می‌تواند در انتخابات آتی، حوزه استورت را به دست بیاورد.

این اقدام در پی اخبار منتشر شده جمعه شب صورت گرفته که در آن اعلام شد استیون سیوبو، وزیر صنایع دفاعی استرالیا احتمالاً در انتخابات مه شرکت نمی‌کند.

نایجل اسکولیون، وزیر امور بومیان استرالیا نیز اخیراً بازنشستگی خود را اعلام کرد، پس از آنکه مایکل کینان، وزیر خدمات انسانی استرالیا نیز اعلام کرد که از سمتش کناره گیری می‌کند.

کلی اودویر، وزیر مشاغل استرالیا نیز کناره گیری کرده و جولی بیشاپ، وزیر سابق امور خارجه استرالیا نیز ماه گذشته میلادی گفته بود که برای انتخاب مجدد کاندیدا نمی‌شود.

دفاتر وزرای مذکور و نخست وزیر استرالیا تاکنون به پرسش‌های مطرح شده پاسخی نداده‌اند.

در نظرسنجی ماه گذشته نیوزپول روزنامه The Australia آمده که حزب اپوزیسیون کارگر با 53 درصد آرا موفق می‌شود از دولت ائتلافی لیبرال - ناسیونال با 47 درصد پیشی بگیرد که این آمارها از نظرسنجی دسامبر 2018 تغییر نداشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها