شکایت شهرداری منطقه 11 از صاحب یک مدرسه تاریخی

شهرداری منطقه 11 تهران و سازمان میراث فرهنگی از مالک ساختمان مدرسه ایروانی که جزو آثار ارزشمند تاریخی محسوب می شد، به‌دلیل تخریب شبانه و بدون اجازه شکایت کرده است.

شکایت شهرداری منطقه 11 از صاحب یک مدرسه تاریخی
کد خبر: 274953
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۱:۳۴:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمد شهر آبادی - معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 - در این باره گفت: از طریق مراجع قضایی و اداره حقوقی منطقه11 و میراث فرهنگی از مالک ساختمانی در پهنه رودکی که با توجه به نامه سازمان میراث فرهنگی جزو بناهای ارزشمند محسوب می شد، به دلیل عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، نداشتن پروانه ساخت، نداشتن مهندس ناظر ذیصلاح و تخریب ملک که بدون اجازه شهرداری به صورت شبانه انجام شده است، شکایت کردیم.

به گفته شهر آبادی مالک این ملک ارزشمند که در پهنه فرهنگ و هنر رودکی واقع شده است، چندی پیش با مراجعه به شهرداری پیگیر دریافت مجوز تخریب و نوسازی بود که با توجه به نامه سازمان میراث فرهنگی مبنی بر این که ملک واجد ارزش میراثی است، از صدور پروانه ساخت برای شروع عملیات ساختمانی جلوگیری شد.

وی در پایان گفت: علیرغم توجیه مالک مبنی بر پیگیری موضوع از طریق سازمان میراث فرهنگی ، متأسفانه او اقدام به تخریب شبانه ملک و از بین بردن کامل این بنای واجد ارزش کرده است که از طریق اداره حقوقی منطقه و مراجع قضایی نسبت به طرح شکایت اقدام کردیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها