الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

تشکیل کمیسیون مشترک در مجمع برای بررسی توأمان پالرمو و CFT

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تشکیل کمیسیون مشترک در مجمع تشخیص برای بررسی توأمان لوایح پالرمو و CFT خبر داد.

تشکیل کمیسیون مشترک در مجمع برای بررسی توأمان پالرمو و CFT
کد خبر: 275090
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۴:۵۱:۴۰

اعتمادآنلاین| الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه امروز (شنبه 11 اسفند) مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، گفت: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با دستور بررسی پالرمو تشکیل شد، عده‌ای از اعضای مجمع و نمایندگان دولت و مجلس هم اظهارنظر کردند.

نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه اینکه عده‌ای همچنان متقاضی بیان نظرات خود بودند، پیشنهاد شد که با توجه به پیوستگی لایحه CFT و پالرمو و ارتباط این دو لایحه با FATF بررسی دو لایحه توأمان انجام شود.

وی افزود: از این رو در نهایت بنا شد لایحه CFT که به تازگی به مجمع تشخیص ارجاع شده هم در کمیسیون‌های تخصصی مجمع مورد بررسی قرار گیرد البته به احتمال کمیسیون مشترکی در مجمع برای بررسی پالرمو و CFT تشکیل می‌شود.

ملکشاهی یادآور شد: با توجه به فرایند رسیدگی توأمان لوایح در جلسات بعدی مجمع، نظرخواهی نهایی و رأی‌گیری دو لایحه پالرمو و CFT در صحن عمومی مجمع بعد از تعطیلات عید انجام خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش این جلسه و پیشنهاد بررسی توأمان لوایح پالرمو و Cft را هم طی تماس تلفنی خدمت دکتر لاریجانی رئیس مجلس ارایه کردیم و ضمن مشورت با ایشان عدم مخالفت مجلس با پیشنهاد بررسی توأمان لوایح را اعلام کردیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها