عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران:

مسئولان نسبت به انتشار اخبار خلاف‌واقع و شایعات واکنش مناسب نشان دهند/ اظهارات برخی مسئولان بازی در زمین دشمن است

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت: مسئولان دولتی تکلیف دارند در مورد فعالیت‌های خود منطبق با سه شاخصه ایجاد امید، اعتمادسازی و کارآمدی اطلاع‌رسانی کنند و نسبت به انتشار اخبار خلاف واقع و هرگونه شایعات واکنش مناسب نشان دهند.

مسئولان نسبت به انتشار اخبار خلاف‌واقع و شایعات واکنش مناسب نشان دهند/ اظهارات برخی مسئولان بازی در زمین دشمن است
کد خبر: 275102
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۵:۱۹:۲۸

اعتمادآنلاین| عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، در پنجمین جلسه کمیته مقابله با گران‌فروشی با موضوع بررسی وضعیت آرد و گندم که روز چهارشنبه (8/ 12/ 1397) با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و تعدادی از معاونان دادستان تهران تشکیل شد، بیان کرد: دشمن تلاش دارد وضعیت اقتصادی کشور را نامناسب جلوه دهد؛ ورود قوه قضاییه در مبارزه با گران‌فروشی برای حمایت از اقدامات دستگاه‌های دولتی و مبارزه با جرایمی است که موجب شده برخی کالاهای اساسی گران‌تر از قیمت مصوب به فروش برسد و یا گران‌فروشی کلان انجام شود.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به حضور دادستان کل و دادستان تهران در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار (6/12/1397) اظهار داشت: این حضور نشانِ از اتحاد مسؤولان دستگاه‌ها در مبارزه با فساد و تخلفات است؛ امروز جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و اذناب آن در منطقه ایستاده است و در داخل کشور نیز انسجام برای مبارزه با دشمنان خارجی و رفع مشکلات داخلی، امری ضروری است. لذا جلسه روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار تجلی اتحاد مسؤولین دستگاه‌ها در مبارزه با مشکلات اقتصادی بود.

وی افزود: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند، دستگاه قضایی آمادگی کمک و همکاری در این زمینه را دارد؛ بدون آن که در وظایف سایر دستگاه‌ها دخالت نمایند.‌ همکاری و هماهنگی مسؤولان زمینه مناسبی برای مبارزه موفق‌تر با مشکلات جامعه است.

دادستان تهران خاطر نشان کرد: ما در چهار جلسه گذشته به بررسی وضعیت گوشت قرمز پرداختیم و این امر موجب شد در حوزه‌های تأمین، قیمت‌گذاری، نظارت و توزیع اقدامات مناسبی رخ دهد.

جعفری دولت‌آبادی با بیان این که وجود صف در مراکز توزیع عرضه گوشت زیبنده نیست، گفت: امیدواریم با تصمیماتی که در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اتخاذ شده است، زمینه‌های همکاری‌ بیشتر میان دستگاه‌ها فراهم گردد.

وی ایجاد امید، اعتمادسازی و کارآمدی را سه راهبرد ضروری در انتشار اخبار اقدامات و فعالیت دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: مسؤولین دولتی تکلیف دارند در مواردی که می‌خواهند نسبت به موضوعی اطلاع‌رسانی کنند، منطبق با واقعیت و با سه شاخصه امیدواری مردم به آینده، اعتمادسازی مردم به مسؤولان و کارآمدی نظام اسلامی اقدام نمایند.

دادستان تهران افزود: با توجه به این ‌که دشمن تحریم‌ها را تشدید کرده، مسؤولان و رسانه‌ها می‌بایست توجه داشته باشند و بابت یک موضوع کوچک، کارآمدی نظام را زیر سؤال نبرند.

جعفری دولت‌آبادی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد زمین بازی از دست مسؤولان خارج شود و هر روز جامعه گرفتار مشکلاتی در بخش گوشت، گندم، آرد، شکر و ... گردد. ‌

وی از اظهارات یکی از رؤسای اتحادیه‌ها مبنی بر این که «کالا بخرید که بعداً گران می‌شود»،‌ انتقاد کرد.

در ادامه جلسه سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری و برای سال آینده برای تامین گندم و آرد مشکلی نداریم. وی تصریح کرد: روزانه 22 هزار تن آرد در کشور برای نانوایی‌ها حمل و توزیع می‌شود.

دادستان تهران در جمع‌بندی مباحث مطرح شده اظهار داشت: خوشبخانه در بحث گندم حسب اعلام مسئولان ذی‌ربط علاوه بر این که خودکفا شده‌ایم، در انبارها نیز ذخیره کافی وجود دارد. ما در گذشته مشکل دام و گوشت قرمز نداشتیم؛ اما به دلیل برخی دلایل، این مشکلات وجود آمد. لذا تجربه موفق در بخش گندم قابل الگوبرداری در مورد برخی کالاهای اساسی دیگر است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: وقتی مالکیت مراکز تولید و اشتغال از بخش دولتی به خصوصی انتقال می‌یابد دستگاه‌های اجرایی برای وصول مطالبات خود مانند بازنشستگی و ‌بیمه اقدام می‌کنند؛ لذا دستگاه‌ها می‌بایست در حل مشکلات واحدهای تولیدی هوشمندی به خرج دهند و مساعدت کنند تا فعالیت مراکز تولید و اشتغال تداوم یابد.

دادستان تهران گفت: ایجاد سامانه ساماندهی آرد اقدام مناسبی است و از راه اندازی این سامانه که توزیع آرد را کنترل می‌کند، استقبال می‌کنیم.

جعفری دولت‌آبادی به تغییر الگوی مصرف نان و جلوگیری از افزایش دورریز نان اشاره کرد و گفت: کیفیت برخی نان‌ها در نانوایی‌ها پایین است و دستگاه‌های متولی آرد و نان باید به این موضوع ورود کنند.

دادستان تهران خاطر نشان کرد: انتشار شایعات و اخبار کذب قابل تعقیب قضایی است. دستگاه‌های متولی کالاهای اساسی هنگامی که اخبار خلاف واقع اعلام می‌شود، می‌بایست اطلاع‌رسانی صحیح را انجام دهند؛ چرا که امروزه مدیریت اطلاع‌رسانی گاهی مهم‌تر از توزیع کالا است.

جعفری دولت‌آبادی در پایان به دستگاه‌های دولتی در بحث انتشار اخبار کذب توصیه کرد در مورد اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با کالاهای اساسی، اطلاع‌رسانی به موقع انجام دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها