گزارش اعتمادآنلاین از دیدار دوستانه تیم ملی فوتیال زنان ایران

آرارات میزبانی نامناسب برای دختران ایران و بلاروس

اسکوربوردی وجود نداشت تا ساعت بازی و نتیجه را نشان دهد. خبری از پخش کردن لیست بازیکنان بین خبرنگاران هم نبود. بازی‌ای که در زمانی نامناسب روی زمینی غیر استاندارد، بدون اطلاع رسانی کافی برگزار می‌شد؛ نمی‌توانست چندان زیبا و هیجان انگیز باشد. تفاوت‌های فوتبال زنان و مردان بسیاراست و اولین عامل اختلاف سطح بازی‌ها نبود امکانات است.

آرارات میزبانی نامناسب برای دختران ایران و بلاروس
کد خبر: 275108
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن: ساعت یازده صبح امروز شنبه 10 اسفند ماه تیم ملی فوتبال زنان ایران در ادامه بازی‌های دوستانه برای شرکت در مسابقات انتخابی لمپیک 2020 که فروردین 98 برگزار می‌شود به مصاف تیم زنان بلاروس رفت. این بازی قرار بود در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما به دلیل اینکه تیم بلاروس نپذیرفت با حجاب در مسابقه شرکت کند مکان بازی ورزشگاه آرارات انتخاب شد.

در نیمه اول و با شروع بازی تیم ایران کم تعداد حمله می‌کرد و پاس‌ها بی دقت بود. سارا قمی مهاجم مطرح ملوان و خانم گل لیگ زنان تلاش بسیاری می‌کرد تا در زمین حریف موقعیت خلق کند اما چندان موفق نبود. تیم بلاروس از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار بود.

خیلی زود بلاروس چند موقعیت خلق کرد که البته هیچکدام منجر به گل نشد.

حدود پنجاه زن تماشاچی در هوای سرد ورزشگاه تلاش می‌کردند با تشویق و صدای بوق کم بودن جمعیت راپنهان کنند.

دقیقه 25 بازی بلاروس موفق شد روی ضربه آزاد به گل برسد و با همان نتیجه دو تیم به رختکن رفتند. نیمه دوم بدون خلق موقعیت خاص روی دروازه دو تیم همراه بود. به نظر می‌رسید بازی روی چمن ورزشگاه و رساندن توپ به یکدیگر برای بازیکنان دو تیم دشوار است. بازی با نتیجه 1-0 به نفع بلاروس به پایان رسید تا تیم ملی فوتبال زنان ایران در انتظار بازی دوستانه بعد در روز سه‌شنبه با بلاروس بماند و تلاش کند تا برای تورنمنت فروردین ماه سال 1398 در گروه تیم‌های چین تایپه، فلسطین و فیلیپین به آمادگی بیشتری برسد.

بعد از پایان بازی مربی تیم ایران مریم آزمون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما فرصت‌های خوبی ایجاد کردیم اما متاسفانه به نتیجه نرسید. قدرت بدنی تیم بلاروس بیشتر بود.

آزمون معتقد بود خطایی که منجر به گل تیم بلاروس شد اشتباه داوری بود و باید برای ایران خطا می‌گرفت. مربی تیم ملی از کم تعدادی شاگردانش در حمله هم گله‌مند بود و گفت: متاسفانه ما از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم و در تورنمنت هند هم مشکلمان همین بود.البته بسیار بهتر از تورنمنت هند بازی کردیم. تیم در فاز بدنسازی است و این موضوع هم روی سرعت بازیکنان اثر داشت. اما از همیشه بهتر بودیم. امروز به معنای واقعی فوتبال بازی کردیم.

آزمون در پاسخ به این سوال که بازی در ورزشگاه آزادی می‌توانست چه تاثیری روی بازیکنان و نحوه بازی آنها بگذارد گفت: حضور تماشاگران حتی کم‌تعداد امروز به حدی هیجان به بازی می‌داد که حتی خود من بیرون زمین هیجان زده می‌شدم. ما هم دوست داریم پیشرفت کنیم. فوتبال با تماشاگر معنا پیدا می‌کند. تماشاگر به بازیکنان انگیزه بازی بهتر می‌دهد. فوتبال زنان در شرایط خوبی است. فدراسیون از فوتبال زنان حمایت می‌کند. مطمئنا همانطور که قدم به قدم جلو می‌رویم یک روز هم این اتفاق خوهد افتاد.

مارگاریتا یوشکا بازیکن تیم ملی بلاروس تنها بازیکنی بود که می‌توانست اندکی به زبان انگلیسی صحبت کند. مارگاریتا معتقد بود هر دو تیم خوب بازی کردند و در ادامه گفت: بازی روی این زمین بسیار دشوار بود. به سختی می‌توانستیم توپ را جابه‌جا کنیم. اما تیم ایران تیم خوبی است. این که تیم ایران با وجود داشتن حجاب می‌تواند بازی خوبی به نمایش بگذارند شگفت‌انگیز است. نتوانستیم شهر را به خوبی ببینیم ما فقط با اتوبوس بین هتل و زمین تمرین تردد می‌کنیم اما تهران کوههای بسیار زیبایی دارد.

نفر بعدی که برای مصاحبه به جمع خبرنگاران آمد مربی بلاروس بود. اوهم از وضعیت بد زمین آرارات گله داشت اما معتقد بود بازی در چنین زمینی یک چالش جدید برای تیمش بوده است.

اسکوربوردی وجود نداشت تا ساعت بازی و نتیجه را نشان دهد. خبری از پخش کردن لیست بازیکنان بین خبرنگاران هم نبود. بازی‌ای که در زمانی نامناسب روی زمینی غیر استاندارد بدون اطلاع رسانی کافی برگزار می‌شد نمی‌توانست چندان زیبا و هیجان انگیز باشد. تفاوت‌های فوتبال زنان و مردان بسیاراست و اولین عامل اختلاف سطح بازی‌ها نبود امکانات است.

با نگاهی به تجربه فوتسال که در عین قهرمانی باز هم امکاناتی در حد ورزش مردان نداشت، باید گفت نمی‌توان به موفقیت فوتبال زنان در آینده‌ای نزدیک حتی در صورت موفقیت تیم‌ها خوشبین بود. اما امید است در روزگاری نه چندان دور و در میان کوه‌های زیبای تهران دختران ایران بتوانند استعدادشان را در زمین آزادی مقابل همگان به نمایش بگذارند و باعث افتخار ایران باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها