نظرسنجی اعتمادآنلاین؛

به نظر شما بهترین بازیکن فوتبال ایران در سال 97 چه کسی است؟

سال 97 برای فوتبال ایران سالی پرفروغ بود. بازیکنان زیادی در فوتبال ایران حضور داشتند و توانمندی‌های خودشان را به رخ کارشناسان فوتبال کشیدند. دراین‌بین اما برخی از بازیکنان عملکرد بهتری نسبت به دیگر بازیکنان حاضر در فوتبال ایران داشتند.

به نظر شما بهترین بازیکن فوتبال ایران در سال 97 چه کسی است؟
کد خبر: 275152
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سال 97 برای فوتبال ایران سالی پرفروغ بود. حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه، صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران بود. در این بین بازیکنان زیادی در فوتبال ایران حضور داشتند و توانمندی‌های خودشان را به رخ کارشناسان فوتبال کشیدند، هر چند برخی بازیکنان عملکرد بهتری نسبت به دیگر بازیکنان حاضر در فوتبال ایران داشتند.

علیرضا بیرانوند؛ آرزویی که برآورده نشد

دروازه‌بان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بدون تردید بهترین عملکرد فوتبالی‌اش را در سال 97 از خود به نمایش گذاشت. بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی و مشخص شدن حریفان تیم ملی در این رقابت‌ها هواداران تیم ملی نگران نتایج تیم شدند. دوستداران فوتبال ایران معتقد بودند که تیم ملی در این رقابت‌ها نمی‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد و حداقل دو دیدارش را با گل‌های خورده فراوان به پایان خواهد برد. این اتفاقی بود که هرگز رخ نداد و تیم ملی بازی‌های قابل دفاعی از خودش به نمایش گذاشت.

یکی از بازیکنانی که کمک زیادی به تیم ملی کرد علیرضا بیرانوند بود. او در هر سه بازی توانست به‌خوبی از دروازه تیم ملی مراقبت کند. نقطه اوج کار بیرانوند بدون شک مهار پنالتی رونالدو در بازی برابر پرتغال بود. او به همراه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم عملکرد خوبی از خودش به جا گذاشت و توانست به همراه تیم ملی به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند. او در پرسپولیس هم به موفقیت‌های زیادی دست‌ یافت. قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر و صعود به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از جمله دستاوردهای مهم بیرانوند با باشگاه پرسپولیس بود. قبل از فینال لیگ قهرمانان شایعه حضور بیرانوند در لیست نهایی ای‌اف‌سی برای انتخاب بهترین بازیکنان سال آسیا مطرح شد، اما درنهایت نام او در این لیست قرار نگرفت تا سال خوب بیرانوند رؤیایی نشود. در هر صورت بیرانوند را می‌توان نامزد عنوان بهترین فوتبالیست سال ایران دانست.

وریا غفوری؛ بازیکنی که با بدشانسی روبه‌رو شد

وریا غفوری مدافع راست تیم ملی و باشگاه استقلال سال خوبی را پشت سر گذاشت و شاید خط خوردنش از تیم ملی در آستانه جام جهانی روسیه ناراحت‌کننده‌ترین اتفاق فوتبالی برای او بود. او که تا پیش از آغاز جام ملت‌ها در تمام اردوهای تیم ملی حضور داشت به یک‌باره و درست چند روز مانده به آغاز جام جهانی از لیست 23 نفره تیم ملی خط خورد تا جام جهانی را از خانه تماشا کند. اتفاقی که باعث تعجب اهالی فوتبال شد. او در روزهای سخت گل‌های حساسی برای استقلال به ثمر رساند تا استقلال به ثبات برسد.

سیدجلال حسینی؛ سوپرمن فوتبال ایران

مربی الجزیره امارات پیش از دیدار با پرسپولیس در لیگ قهرمانان جمله‌ای گفت که درست یک روز بعد خلافش به او ثابت شد؛ «سیدجلال حسینی سوپرمن که نیست!» درست چند ساعت بعد و در ورزشگاه آزادی سیدجلال حسینی گل پیروزی‌بخش تیمش برابر الجزیره را به ثمر رساند تا خلاف گفته‌های مربی الجزیره ثابت شود. او سوپرمن فوتبال ایران است. هرچند که سیدجلال مانند وریا غفوری از حضور در جام جهانی بازماند اما این اتفاق هرگز در زندگی فوتبالی‌اش تأثیر منفی نگذاشت. او با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت و اگر کمی شانس با سیدجلال همراه بود می‌توانست جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد. او با پرسپولیس در لیگ هم نتایج خوبی کسب کرد تا نشان دهد هنوز هم می‌تواند مهره قابل اتکایی در فوتبال ایران باشد.

اشکان دژاگه؛ بازیکنی که در تراکتور احیا شد

اشکان دژاگه بعد از یک مصدومیت طولانی‌مدت همه هواداران فوتبال را شگفت‌زده کرد و به تراکتورسازی پیوست. او که از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد داشت تصمیم گرفت برای سرخ‌های تبریز به میدان برود. اتفاقی که برای فوتبال ایران هم خوشایند بود. او در تبریز خوش درخشید و حسابی دل هواداران تبریزی را برد. هرچند که در جام جهانی برای تیم ملی به میدان نرفت اما رهبر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود. اشکان که امید داشت به همراه تیم ملی قهرمان جام ملت‌ها شود با بدشانسی با این رقابت‌ها خداحافظی کرد.

سردار آزمون؛ بازگشت به‌روزهای اوج

جوان اول فوتبال ایران، مسی فوتبال آسیا شناخته می‌شود و گل‌های حساسی برای تیم ملی به ثمر رسانده است. او که چند سالی است در لیگ روسیه به میدان می‌رود یکی از بازیکنان قابل‌اطمینان برای کی‌روش بود. آزمون که با تیم ملی در جام جهانی حضور پیدا کرده بود نتوانست انتظار هواداران را برآورده کند. او اما در جام ملت‌ها چهره دیگری از خودش به نمایش گذاشت. آزمون با 5 گل زده در جام ملت‌ها بهترین گل‌زن تیم ملی در این رقابت‌ها بود و توانست نظر مثبت کارشناسان را به خود جلب کند.

شما کاربر محترم سایت اعتمادآنلاین می‌توانید با شرکت در نظرسنجی سایت ما بازیکن برتر سال 97 را انتخاب کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها