کد خبر: 275247
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۲:۰۰
| |

چرا زنان از تیم‌های ورزشی خودشان حمایت نمی‌کنند؟

ورزشگاه تختی ملوان انزلی در حالی میزبان حدود سه هزار تماشاگر بانو در رقابت‌های لیگ است که تیم ملی میزبان صد نفر تماشاگر هم نیست.

چرا زنان از تیم‌های ورزشی خودشان حمایت نمی‌کنند؟
کد خبر: 275247
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی فوتبال بانوان ایران فروردین ماه سال آینده در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2020 در گروه C با تیم‌های فیلیپین، فلسطین و چین تایپه برای صعود به مرحله نهایی مسابقات رقابت خواهد کرد.

دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی بلاروس به میزبانی ایران از جمله برنامه‌های فدراسیون در جهت آماده سازی ملی پوشان برای حضوری قدرتمند در مرحله دوم مسابقات است. دیدار نخست ملی پوشان روز شنبه برگزار و تیم ملی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و دیدار دوم نیز روز سه شنبه برگزار می‌شود.

دو دیداری که با وعده مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال قرار بود به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شود تا بعد از چهل سال آزادی میزبان تیم ملی فوتبال بانوان و تماشاگران باشد اما در فاصله چند روز تا آغاز دیدار تدارکاتی، خبر میزبانی ورزشگاه آرارات از سوی فدراسیون اعلام شد.

بحث میزبانی آزادی می‌توانست اتفاق خوبی در ورزش زنان باشد اما بنابر دلایلی از جمله عدم پذیرش بازی با حجاب از سوی تیم بلاروس و کسب مجوزهای لازم این امر محقق نشد.

بارها در بحث بازی‌های تیم ملی و باشگاهی بحث حضور زنان در ورزشگاه مطرح شده و هر بار این وعده عملی نشده است و تماشاگران بانو امیدوار بودند این بار کمی شرایط فراهم تر شود. اما برگزاری دیدار در ورزشگاه آرارات و عدم استقبال بانوان ابهامات این موضوع را بیشتر کرد.

مهم‌ترین بحث مطرح شده برای میزبانی بحث حضور و جذب تماشاگران است. موضوعی که نیاز به تبلیغات گسترده و جذب تماشاگران دارد. تکمیل ظرفیت ورزشگاه در برهه زمانی حال شاید از سوی زنان غیرممکن باشد اما دلیل خوبی برای جذب بانوان به سمت ورزش زنان و فوتبال است.

تیم ملی روز شنبه در حالی در آرارات میزبان تیم ملی بلاروس بود که کم‌تر از 100 تماشاگر در ورزشگاه حاضر و بازی را از نزدیک دیدند. مسابقه در روز کاری و ساعت 11 صبح برگزار شد و این یکی از عوامل عدم جذب تماشاگران برای تماشای بازی بود.

هر چند اطلاع رسانی نقش تأثیرگذاری در حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها دارد اما خبر برگزاری دیدار ایران و بلاروس چند روزی است که در رسانه‌های معتبر و سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده و برای آنهایی که داعیه حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم ملی بانوان را دارند کافی بود.

فدراسیون فوتبال نیز در حالی در جذب تماشاگر برای دیدارهای تیم ملی آن هم با تیم‌های اروپایی ناکام مانده است که در رقابت‌های لیگ برتر به ویژه در بازی‌های تیم ملوان انزلی شاهد حضور پرتعداد بانوان تماشاگر چیزی حدود سه هزار تماشاگر هستیم. رقابت‌هایی که در روز جمعه و تعطیل برگزار می‌شود.

هر چند فدراسیون فوتبال نیز باید تلاشش را برای فراهم کردن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه بیشتر کند اما به نظر می‌رسد خود بانوان هم تمایلی برای حضور در ورزشگاه محل برگزاری دیدار بانوان ندارند و بیشتر به دنبال حضور در ورزشگاه‌هایی هستند که دیدارهای آقایان برگزار می‌شود.

بسیاری از منتقدان ورود بانوان به ورزشگاه معتقدند اگر قرار است زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از روی علاقمندی فراهم شود، ابتدا آنها باید حضور پررنگی در ورزشگاه‌های محل دیدارهای تیم بانوان داشته باشند بعد مدعی حضور در ورزشگاه‌های محل برگزاری دیدارهای تیم‌های آقایان باشند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها