تکذیب اعداد و ارقام افزایش مزد کارگران

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تکذیب تمام اعداد و ارقام اعلامی به خصوص از سوی نمایندگان مجلس درباره افزایش مزد کارگران، تصریح کرد: هنوز شورای عالی کار مزد 98 کارگران را مصوب نکرده است.

تکذیب اعداد و ارقام افزایش مزد کارگران
کد خبر: 275354
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۱:۰۸:۱۶

اعتمادآنلاین| علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به اظهارنظرهای برخی نمایندگان مجلس و بعضی شایعات درباره میزان افزایش دستمزد کارگران در سال آنیده تاکید کرد: باتوجه به تعیین دستمزد کارمندان دولت در بودجه سال 98 و ایجاد شبهه در زمینه مزد کارگران وهمچنین اظهارات ،عجیب وبی سابقه برخی نمایندگان در خصوص تعیین مزد بازار شایعات واعداد وارقام مختلف در رسانه‌ها گرم است.

وی با اشاره به اینکه این شایعات سئوالات متعددی برای کارگران ایجاد کرده است، گفت: همانطور که واقفید تعیین دستمزد کارگران توسط شورایعالی کار تعیین می شود واین شورا هنوز به تصمیمی در این زمینه نرسیده است.

خدایی همچنین توضیح داد که میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هنوز مشخص نشده است.

وی به کارگران اطمینان داد که اطلاع رسانی در زمینه مراحل تعیین مزد در شورایعالی کار از مسیر درست انجام خواهد شد و تاکید کرد: بنابراین کلیه اعداد وارقام مطرح شده در رسانه‌ها صحت نداشته وتکذیب می‌ شود.

نمایندگان مجلس قانونا در تعیین مزد کارگران جایگاهی ندارند

بر اساس این گزارش دیروز، فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز درباره دیدگاه‌های نمایندگان مجلس درباره افزایش حقوق کارگران، درصدها و رقم‌هایی که از سوی آنها اعلام می‌شود، گفت: نمایندگان مجلس چرا در تمام این مدتی که افزایش قیمت‌ها را داشتیم و ارقام سبد معیشت کارگران از دستمزد فاصله می‌گرفت کاری نکردند؟ چرا حتی یک بار هم نامه‌ای را برای کنترل بازار امضا نکردند که به رئیس جمهور بدهند، حالا در پایان سال و در جریان مذاکرات مزد 98 کارگران یادشان افتاده که اظهار نظر کنند؟

این نماینده کارگری تصریح کرد: با احترام به نمایندگان مجلس باید متذکر شوم که قانون شورای عالی کار هیچ سهمی برای نمایندگان در تعیین دستمزد در نظر نگرفته است و آنها با اعداد و ارقامی که بیان می‌کنند صرفا توقع کاذب و التهاب ایجاد کرده و موجب انحراف در بحث‌ها و مذاکرات می‌شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها